Scăderea în greutate este un lucru greu de realizat pentru multe persoane, însă, nu este imposibil. În acest articol îți vom prezenta câteva metode eficiente care te pot ajuta în procesul de slăbire. Dacă vei ține cont de sfaturile noastre, îți va fi mai ușor să ajungi la kilogramele dorite și cu siguranță vei avea o dispoziție mai bună.

Unii dintre noi sunt mai norocoși și au trupuri minunate, indiferent ce stil de viață au. Însă, majoritatea populației trebuie să respecte anumite reguli pentru a se menține în parametri normali. Un stil de viață activ îți aduce beneficii pe termen lung atât din punct de vedere al aspectului fizic, cât și asupra sănătății.

Multe dintre sfaturi de mai jos îți sunt probabil cunoscute, dar ne-am propus să ți le reamintim, ca să ți le întipărești mai bine în minte și să le respecți!

1. Micșorează porțiile de mâncare

În ultimii ani, porțiile noastre de mâncare au devenit din ce în ce mai mari. Marea majoritate a restaurantelor servesc porții de peste 400g, iar la un calcul simplu al celor 3 feluri servite la o masă: supă, fel de bază, și desert, trecem cu ușurință de 700 g la o singură masă.

Porțiile mai mari duc la asimilarea mai multor calorii, chiar dacă vorbim de mâncare sănătoasă. Ca să ții în frâu porțiile pe care le consumi, aplică următoarele metode:

  • O porție potrivită de carne nu ar trebui să fie mai mare decât palma ta și să cântărească 100-150 g.

  • Când vine vorba de gustări, nu le mânca direct din pungă sau din pachet. Pune-ți o cantitate potrivită într-o farfurie sau bol și astfel nu vei fi tentat să mănânci peste măsură.

  • Dacă mănânci în oraș, cere să ți se pună la pachet jumătate de porție, încă de la început.

  • Asigură-te că fiecare farfurie a ta e pe jumătate plină cu fructe și legume colorate.

  • Încearcă să nu mănânci mai mult de 300g la o masă.

2. Evită produsele „cu puține grăsimi”

Mulți dintre cei care țin diete își umplu bucătăriile cu produse pe care scrie „cu puține grăsimi”. De cele mai multe ori, este o capcană. Pentru a îmbunătăți aroma, producătorii adaugă acestor produse mai mult zahăr, faină etc. Toate acestea cresc numărul de calorii conținut de produsele cu puține grăsimi.

Grăsimile din aceste alimente sunt înlocuite de carbohidrați, care se digeră rapid și intră în sânge. Astfel, nivelul glicemiei crește și scade rapid, iar senzația de foame apare mai repede.

3. Accelerează-ți metabolismul

Metabolismul este procesul prin care corpul transformă mâncarea în energie. Dacă nu slăbești așa cum vrei, înseamnă că metabolismul tău are nevoie de puțin ajutor. Din fericire, există câteva ajutoare în acest sens:

  • Mănâncă puțin și des. Recomandarea noastră este să ai 3 mese principale și 2 gustări/zi.

  • Bea cel puțin 2 litri de apă plată pe zi.

  • Fă mișcare zilnic 40-50 de minute.

  • Bea ceai verde.

  • Încearcă suplimentele nutritive din categoria de arzătoare de grăsimi: L-CARNITINA, CLA și thermogenice.

  • L- arginina este un alt supliment nutritiv care întărește metabolismul. Studiile au arătat că acest supliment, combinat cu exercițiile fizice, este foarte benefic pentru organism.


Arginina este unul dintre cei mai importanți aminoacizi pentru corpul uman și este responsabilă pentru numeroase funcții pozitive. De exemplu, administrarea de arginină îmbunătățește creșterea masei musculare, deoarece celulele musculare sunt stimulate pentru creștere.

În plus, administrarea de arginină îmbunătățește circulația sângelui, care poate duce mai departe la creșterea virilității și a apetitului sexual atât la bărbați, cât și la femei. Dacă circulația sângelui este îmbunătățită, o cantitate de nutrienți esențiali este furnizată continuu spre mușchi.

Administrarea regulată de L-Arginină înainte de antrenament poate de asemenea ajuta la dezvoltarea masei musculare fără grăsime, creșterea forței și a rezistentei.

Pe blogul Protein House găsești mai multe sfaturi utile pentru accelerarea metabolismului.

4. Crește aportul de proteine și verdețuri

Pentru a accelera funcțiile metabolice, este bine să consumi legume verzi bogate în fibre. Trebuie să scapi de dorința de a consuma alimente nesănătoase. Dacă urmezi aceste recomandări, corpul tău va arde de două ori mai multe calorii digerând proteine în loc de carbohidrați. Adaugă mai multe proteine în dietă, consumând pește de 2 ori pe săptămână, deoarece peștele este o sursă excelentă de acizi grași Omega 3.  

5. Condimentează alimentele

Unele plante conțin un ingredient bioactiv numit capsaicină. Acest ingredient face condimentele să fie iuți si dublează energia corpului timp de trei ore după masă. Include în dietă ardei iuți roșii, ardei jalapenos, cayenne și sosul tabasco. Capsaicina suprimă centrii responsabili cu apetitul.

Ghimbirul este o alta alegere bună. Acesta nu ajută doar digestia, dar crește și temperatura corpului și arderile metabolice. Taie ghimbir proaspăt și folosește-l la preparate din legume, sau consumă-l dimineața, pe stomacul gol, cu apă caldă și lămâie!

6. Renunță la îndulcitorii artificiali

Îndulcitorii artificiali se găsesc adesea în produsele cu puține calorii, în cele procesate, în băuturile dietetice și în cele decafeinizate. Multe studii au legat îndulcitorii artificiali de creșterea în greutate.

Când mănânci, organismul se așteaptă să îi dai calorii. Când consumi îndulcitori artificiali fără calorii, corpul tău simte asta. Astfel, ajungi să consumi mai multă mâncare și să nu te simți sătul. În plus, îndulcitorii artificiali sunt de până la 7.000 de ori mai dulci decât zaharurile naturale.

Renunță la îndulcitorii artificiali și bucură-te de dulciuri naturale precum fructele sau ciocolata neagră, care este plină de antioxidanți.

7. Renunță la sucurile acidulate

Sucurile artificiale sunt pline de cafeină, fructoză din sirop de porumb, și calorii. Sucurile acidulate duc la creșterea în greutate și pot favoriza apariția diabetului, pot slăbi oasele și degrada dantura. Chiar și sucurile dietetice sunt pline de îndulcitori artificiali. În plus, acidul din aceste sucuri duce la formarea unor bule de aer în abdomen. Astfel, apare balonarea.

8. Fă mișcare în fiecare zi

O parte importantă în orice dietă este mișcarea. Asigură-te că faci minimum 10.000 de pași pe zi. Poți monitoriza pașii pe care îi faci foarte simplu, prin telefonul mobil. În plus, alege și un antrenament care se potrivește stilului tău de viață.

Pentru ca procesul tău de scădere în greutate să fie cât mai eficient, aportul zilnic de calorii trebuie să fie variat. Într-o zi poți consuma 1.800 de calorii, în ziua următoare 1.600 calorii, iar în următoarea zi 1.700 calorii. În acest fel, poți slăbi mai mult.

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește în continuare blogul Protein House pentru alte sfaturi de nutriție, scădere în greutate, produse pentru slăbit și antrenamente eficiente.