Sfaturi Utile pentru Accelerarea Metabolismului

Prin metabolism, se înțelege totalitatea transformărilor și proceselor biochimice și energetice, care au loc în țesuturile organismului viu. Metabolismul este un proces complex, ce implică schimburi de materii și energii, și include două procese (simultane) opuse:

A. Catabolism/dezasimilație - totalitatea proceselor chimice de degradare a substanțelor din organism. În cadrul acestei faze se produce în special ruperea legăturilor dintre atomii de carbon, din moleculele diferitelor substanțe. Aceste reacții sunt însoțite de eliberare de energie (reacție exergonice). Catabolismul se produce atunci când stăm mai mult de 3-4 ore fără să mâncăm, fiind de preferat să evităm stările catabolice. 

B. Anabolism/asimilație - totalitatea proceselor chimice de biosinteză a substanțelor ce intră în alcătuirea materiei vii. Reacțiile anabolice se caracterizează prin consum de energie și se numesc reacții endergonice. Anabolismul este faza de asimilare a nutrienților din alimente: carbohidrați, proteine, grăsimi, precum și transformarea lor în energie, sau refacerea țesuturilor musculare și nu numai.

În continuarea acestui articol, îți prezentăm câteva tehnici de accelerare a metabolismului: 

1. Asigură-te că ești în permanență hidratat. Bea minim 8 pahare mari de apă pe zi, deoarece acest lucru te va ajuta să ai un metabolism mai rapid și o digestie optimă. 

2. Mănâncă la intervale regulate de timp. O variantă optimă ar fi să alegi să mănânci din 3 în 3 ore. În acest fel vei reuși să îți accelerezi metabolismul și să intensifici arderile în organism. Prin urmare, organismul tău va primi toți nutrienții de care are nevoie, și nu va mai produce depozite sub formă de grăsime. De preferat ar fi să consumi cât mai multe fibre din legume și proteină.

3. Fă exercițiile de forță cu greutăți. Acest tip de exerciții nu ar trebui să lipsească din programul tău de antrenament. Prin ridicarea de greutăți îți dezvolți masa musculară, iar dezvoltarea masei musculare crește rata metabolismului bazal cu până la 40%.  

4. Renunță la consumul de alcool, în special după amiază sau seara. Dupa ce consumi alcool, în organism are loc o scădere semnificativă a arderilor interne. 

5. Renunță la băuturile carbogazoase și acidulate. Aceste produse generează o scădere a metabolismului.  

6. Fă mișcare în aer liber sau exerciții cardio la sala de sport. Este dovedit că mișcarea în aer liber sau orice activitate de tip cardio (mersul sau alergarea pe bandă, pedalarea pe bicicletă, exercițiile pe aparatul de step) ajută la o creștere intensă a arderilor, ceea ce duce la accelerarea metabolismului și topirea grăsimilor.  

7. Spune NU stresului.  Stresul produce cortizol, iar acest hormon stimulează depunerile de grăsime.  

8. Bea ceai verde și apă cu lămăie. Aceste băuturi au un rol important în creșterea metabolismul.

Așadar, dacă te-ai hotărât să îi dai un boost metabolismului tău, urmează cu încredere pașii de mai sus.

Intră pe www.proteinhouse.ro pentru a comanda suplimentele nutritive potrivite obiectivelor tale de fitness și culturism, precum și pentru a afla numeroase sfaturi utile de nutriție și antrenament.