0%
Echilibrul hormonal, secretul longevitatii si al sanatatii
p>Când vine vorba de sănătate, hormonii și bacteriile intestinale au un efect mult mai mare decât ne putem imagina noi, oamenii.

De fapt, acești doi factori pot distruge sănătatea chiar dacă totul în rest este perfect (dietă, antrenament, suplimente etc.) Dimpotrivă, reglarea hormonilor și fixarea bacteriilor intestinale pot face mult pentru a îmbunătăți sănătatea, chiar dacă nu toți ceilalți factori sunt optimi, există chiar studii despre utilizarea anumitor reacții hormonale pentru a vindeca traumatismele cerebrale. Hormonii sunt substanțe chimice critice din organism care acționează ca mesageri, declanșând alte reacții și influențând procese.

Hormonii sunt produși de glandele endocrine - care includ pituitara, pineala, timusul, tiroida, glandele suprarenale, pancreasul, testiculele și ovarele. Unul dintre cele care mi-a atras atenția este să încerc să evit toxinele care perturbă hormonii, cum ar fi plasticul. În timp ce evitarea plasticului este mai ușor de spus decât de făcut, cred că este extrem de important.

S-a demonstrat că materialele plastice se scurg în alimente și provoacă un efect estrogenic puternic, perturbând echilibrul hormonal din organism și au fost chiar legate de reducerea fertilității la bărbați, ginecomastie la copii si scaderea productiei naturale de testosteron. Aș sugera să începeți să înlocuiți echipamentele de depozitare și de gătit din bucătărie cu sticlă sau oțel inoxidabil. Cumpărarea produselor proaspete care nu au fost împachetate cu plastic este optim - totuși un lucru care continuă să mă frustreze este modul în care produsele ecologice sunt ambalate în plastic în magazinele mai mari de peste tot din lume. Acest lucru aproape învinge scopul! Presupun că o fac pentru a-l diferenția de non-organic când vine vorba de casa de marcat.

Prin urmare, primul pas este limitarea materialelor plastice din alimente, dar apoi există și alți pași importanți, cum ar fi limitarea expunerii la substanțe chimice din surse nealimentare. Acest lucru devine dificil din cauza prevalenței acestor lucruri în lumea modernă.

Dacă te îndoiești de puterea reală a hormonilor de a afecta orice, de la starea de spirit, la greutate, la sănătatea sânilor, la sănătatea intestinului, întreabă-o pe cea mai apropiată femeie însărcinată dacă a observat vreo diferență în aceste zone de când a rămas însărcinată. Sau intreaba-o pe cea mai apropiata fata de 13 ani... cu atentie...

Ce factor contribuie la creșterea în greutate în timpul sarcinii?

Echilibrul hormonal. Ce cauzează fluctuațiile în greutate, balonarea și alte simptome de sănătate pe parcursul unei luni? Hormonii.

Ce îi determină pe bărbați să pună mai ușor mușchi în mod natural sau să slăbească mai repede? Hormonii.

Care este un factor uriaș care contribuie la creșterea copiilor? Hormonii.

Ce controlează ovulația, reproducerea, sarcina etc.? Hormonii.

Da, când vine vorba de pierderea în greutate sau de îmbunătățirea sănătății, pe ce ne concentrăm? Calorii... sau micronutrienți... sau diete cu sport.

Cei cu simptome precum oboseală, probleme cu pielea, creștere în greutate, greutate în jurul mijlocului, probleme cu somnul, te simti tot timpul adormit, sindrom premenstrual, endometrioză, infertilitate, PCOS sau alte probleme pot descoperi că abordarea hormonilor este vitală pentru sanatatea nostra si starea generala. Totul este despre hormoni Totul este despre echilibrul hormonal.

Hormonii sunt mesagerii chimici ai corpului tău. Acestea călătoresc în fluxul sanguin către țesuturi și organe. Ele funcționează lent, în timp și afectează multe procese diferite, inclusiv metabolismul, funcția sexuală, reproducerea, starea de spirit și multe altele. Glandele endocrine, care sunt grupuri speciale de celule, produc hormoni. Principalele glande endocrine sunt, glanda pituitara, pineala, timusul, tiroida, suprarenalele si pancreasul. În plus, bărbații produc hormoni în testiculele lor, iar femeile îi produc în ovare. Hormonii sunt produși într-un proces complex, dar depind de grăsimile benefice și colesterolul, așa că lipsa acestor factori importanți în alimentație poate cauza probleme hormonale pur și simplu pentru că organismul nu are elementele de bază pentru a le produce. Toxinele care conțin substanțe chimice care imită aceste blocuri de construcție sau care imită hormonii înșiși sunt, de asemenea, problematice, deoarece organismul poate încerca să creeze hormoni folosind elementele de construcție greșite.

Estrogen in exces? Am auzit atât de multe cazuri în ultima vreme de oameni care și-au îmbunătățit dieta, au început să facă exerciții etc., dar încă nu slăbesc sau nu își îmbunătățesc starea de sănătate. După ce am vorbit cu mulți dintre acești oameni, se pare că factorul pe care toți îl au în comun este o problemă de bază cu echilibrul hormonal.

Cum să echilibrezi hormonii în mod natural?

Sistemul endocrin este un sistem complex pe care probabil că nu îl vom înțelege niciodată complet, dar există câteva lucruri de bază pe care le poți face pentru a crește capacitatea corpului tău de a crea și echilibra hormoni:

1. Mănâncă suficiente grăsimi sănătoase

Am mai vorbit despre asta, dar pur și simplu organismul nu este menit să consume grăsimile artificiale care se găsesc în uleiurile vegetale. Conținutul de grăsime al corpului uman este în mare parte grăsimi saturate, doar aproximativ 3% din grăsimea corpului provine din alte tipuri. Cele 3% din corp formate din grăsimi polinesaturate conțin atât grăsimi Omega-3, cât și grăsimi Omega-6 într-un echilibru de aproximativ 50:50. Acest raport este extrem de important pentru sănătate și este adesea ignorat.

Uleiurile vegetale pe bază de semințe (cum ar fi uleiul de canola, uleiul de soia etc.) sunt foarte bogate în grăsimi Omega-6 și sărace în grăsimi Omega-3. Începând cu anii 1950, aceste uleiuri pe bază de semințe au înlocuit multe surse de grăsimi saturate și Omega-3 în dietă. Acesta este unul dintre motivele pentru care majoritatea oamenilor nu primesc suficienți acizi grași Omega-3 vitali din dieta lor. Nu numai că consumăm mult prea mulți acizi grași omega-6 din uleiurile vegetale polinesaturate, dar nu consumăm suficient Omega-3 și grăsimi saturate benefice. Aceste tipuri de grăsimi sunt vitale pentru funcționarea corectă a celulelor și în special pentru funcția hormonală, deoarece acestea sunt literalmente elementele de bază ale producției de hormoni. Atunci când nu oferim organismului cantități adecvate din aceste grăsimi, acesta trebuie să folosească ceea ce este disponibil, bazându-se pe grăsimi polinesaturate de calitate inferioară.

Problema este că grăsimile polinesaturate sunt mai puțin stabile și se oxidează ușor în organism, ceea ce poate duce la inflamații și mutații în organism. Dovezile emergente sugerează că această inflamație poate apărea în celulele arteriale (creșterea potențial a șanselor de înfundare a arterelor). Din acest motiv, uleiul de cocos este uimitor pentru sănătatea hormonală. Oferă elementele de bază necesare pentru producția de hormoni, poate ajuta la pierderea în greutate, poate reduce inflamația și chiar are proprietăți antimicrobiene și antibacteriene. Alte surse de grăsimi de calitate includ avocado, grăsimi animale, ulei de măsline, carne hrănită cu iarbă, ouă și lactate crude (pentru cei care le tolerează). Nucile, semintele de dovleac, semintele de in, de asemenea, sunt foarte importante, deoarece sunt cea mai bună sursă a naturii de Omega-3 naturala.

Concluzie: nu mâncați grăsimi precum uleiul vegetal, uleiul de arahide, uleiul de canola, uleiul de soia, margarina sau alte grăsimi modificate chimic. Alegeți grăsimi precum uleiul de cocos, untul adevărat, uleiul de măsline (nu îl încălziți!) și grăsimile animale din surse sănătoase și mâncați pește bogat în Omega-3.

2. Limitați cofeina

Iubesc foarte mult cafeaua, dar adevărul este că prea multă cofeină poate face ravagii asupra sistemului endocrin, mai ales dacă sunt implicați și alți factori de stres hormonali, cum ar fi sarcina, prezența toxinelor, dezechilibrul benefic al grăsimilor sau stresul. Reduceți cafeaua dacă puteți sau înlocuiți-o cu ceaiuri benefice din plante. Dacă nu puteți sau nu doriți să tăiați cafeaua, folosiți-o ca o modalitate de a vă strecura grăsimile benefice adăugând 1 lingură de ulei de cocos la fiecare ceașcă și amestecând în blender pentru a emulsiona. Este ca un latte, dar cu grasimi sanatoase!

3. Evitați substanțele chimice nocive

Substanțele chimice dăunătoare găsite în pesticide, materiale plastice, produse de curățare de uz casnic și chiar saltele pot conține substanțe chimice care perturbă hormonii care imită hormonii din organism și împiedică organismul să producă hormoni reali. Lucruri precum controlul hormonal al nașterii pot (evident) să facă același lucru. Pentru cei cu un dezechilibru hormonal sau pentru cele care se chinuie să rămână însărcinate, evitarea acestor substanțe chimice inutile este foarte importantă! Gătiți în tigaie din fonta sau metal neacoperit (fără antiaderență sau teflon) și evitați încălzirea sau depozitarea alimentelor în plastic.

Găsiți produse organice și care ori de câte ori este posibil și nu folosiți pesticide chimice sau detergenți. Produsele de înfrumusețare sunt o altă sursă de expunere chimică pentru mulți oameni. Există zeci de mii de substanțe chimice în produsele de îngrijire personală pe care le întâlnim zilnic și majoritatea acestor substanțe chimice nu au fost testate pentru siguranța pe termen lung. Evitarea acestor produse poate face o diferență enormă în atingerea echilibrului hormonal.

4. Prioritizează somnul

În timp ce dormi, corpul tău este extrem de activ îndepărtând toxinele, reîncarcând mintea și creând hormoni. Scurtarea somnului, chiar și pentru o noapte, poate avea un impact extraordinar asupra hormonilor și chiar și o noapte de somn ratat sau scurtat poate crea nivelurile hormonale ale unui pre-diabetic. Creați o rutină zilnică pentru a vă ajuta să vă susțineți ritmurile circadiene naturale.

Treziți-vă și mergeți la culcare în același timp, chiar și în weekend pentru a vă menține ciclul hormonal regulat. Mănâncă o gustare bogată în proteine/grasimi cu câteva ore înainte de culcare (19:00 sau mai devreme) Faceți o baie liniștitoare cu sare cu aproximativ o oră înainte de culcare, cu niște muzică relaxantă sau cu o carte grozavă.

Rugați-vă, meditați sau găsiți o modalitate de a reduce stresul.

5. Suplimentați cu înțelepciune

Din păcate, trăim într-o lume în care aprovizionarea cu alimente este adesea epuizată de nutrienți din cauza supra-agricultura, apa este adesea contaminată cu substanțe chimice și chiar și aerul poate conține compuși care provoacă ravagii în organism.

În mod ideal, am putea să ne obținem toți nutrienții din alimente, să ne hidratăm corespunzător din apă și să obținem suficientă vitamina D de la soare în fiecare zi. Am obține magneziu din ocean și nu am avea deficit în primul rând, deoarece am consuma minerale adecvate din consumul de fructe de mare proaspete. Deoarece acest lucru este de cele mai multe ori aproape imposibil, uneori pot fi necesare suplimentele nutritive, anumite suplimente sunt deosebit de utile pentru echilibrul hormonal.

Maca – Un tubercul care stimulează hormonii din familia ridichilor cu o lungă istorie de utilizare în Peru. Femeile care folosesc acest supliment văd adesea îmbunătățiri ale fertilității, scăderea sindromului premenstrual, calitatea pielii printr-un ten mai neted si luminos, iar parul este mai rezistent. Poate ajuta bărbații cu producția de spermă, imbunatatind calitatea acesteia, creste nivelul de testosteron și implicit forta si masa musculară. Maca este o sursă bună de minerale și acizi grași esențiali, care este una dintre modalitățile prin care susține echilibrul hormonal. Este disponibil sub formă de pulbere sau în capsule.

Administrarea Maca trebuie întreruptă în timpul sarcinii. De preferat sa fie maca organica, iar tara de origine Peru.

Magneziul – Magneziul este vital pentru sute de funcții din corpul uman și mulți dintre noi avem deficit de acest mineral principal datorita solului sarac in magneziu in urma industrializarii si folosirii in exces a pesticidelor, azotului si altor substante de tratare a solului.

Chiar daca consumam teoretic alimente bogate in magneziu, datorita faptului ca solul in care au crescut este sarac in magneziu si alimentele vor oferi o cantiatate mult mai mica de magneziu. Există mai multe moduri diferite de a obține magneziu: sub formă lichida, cum ar fi magneziu lichid ionic de la Sunwarrior, astfel încât să vă puteți varia doza și să creșteți încet, forma lichidă ionică poate fi adăugată la alimente și băuturi, iar doza poate fi crescută lent sau transdermic, mai puteti folosi magneziu sub forma de pudra din capsule de ZMA sau folosind ulei de magneziu aplicat pe piele.

Vitamina D și Omega-3 – Un pre-hormon susține funcția hormonală. Cel mai bine se obține de la soare dacă se poate, sau dintr-un supliment D3 sau ulei de ficat de cod (o sursă bună de Omega-3 și Vitamina D și ce fac iarna). Asigurați-vă că nu obțineți prea mult și, în mod optim, verificați nivelurile serice de vitamina D pentru a monitoriza nivelurile. Gelatina sau Colagenul - o sursă excelentă de minerale și aminoacizi necesari. Gelatina și pulberile de colagen susțin producția de hormoni și sănătatea digestivă în diferite moduri. Pudra de gelatină poate de fapt „gelifica” și este utilă în rețete precum jello de casă și bezele probiotice, în timp ce proteina de colagen nu se gelifică, ci este ușor adăugată în supe, smoothie-uri, cafea, ceai sau orice alt aliment. Cremă naturală cu progesteron – PMS și tulburările menstruale sunt adesea legate de dezechilibre hormonale specifice. În special pentru cei cu cicluri scurte sau a doua fază scurtă a ciclului lor (ovulație până la începutul menstruației), progesteronul poate fi problema. Am văzut oameni care adaugă numai cremă naturală de progesteron și au văzut că simptomele se reduc foarte mult. Dacă folosiți cremă cu progesteron, aveți cercetări proprii, asigurați-vă că aveți o marcă bună, care nu conține soia și să utilizați numai pentru a doua jumătate a ciclului (ovulația prin menstruație).

Consultați un medic sau un profesionist înainte de a utiliza orice supliment hormonal.

6. Executati periodic exercitii fizice în mod corect

Pentru cei cu dezechilibru hormonal, exercițiile intense prelungite pot agrava problema pe termen scurt. Somnul este mult mai important, cel puțin în faza de echilibrare, așa că concentrarea pe exerciții relaxante precum mersul pe jos, înotul, alergarea,exercitii cardio și alte exerciții, poate ajuta organismul pe termen scurt, mediu si lung. Evitati sesiunile de antrenament foarte lungi sau de o intensitate pre ridicata.

În timp ce cardio-ul prelungit poate fi rău, antrenamentele scurte de forta (kettlebells, indreptari, genuflexiuni, fandari) pot fi benefice, deoarece declanșează o cascadă de reacții hormonale benefice. Țintește-te pentru câteva seturi (6-8 repetari) la o greutate care te provoacă cu adevărat, dar asigură-te că primești ajutor cu formă de executie corecta, deoarece forma incorecta de executie poate fi dăunătoare.

7. Luați în considerare adăugarea de ierburi

Anumite ierburi și plante pot ajuta, de asemenea, organismul să aducă hormonii în echilibru. Desigur, este important să discutați cu un medic înainte de a le lua, mai ales dacă o persoană ia contraceptive hormonale sau alte medicamente. Unele ierburi pe care le-am folosit personal sunt: Chaste Tree Berry – Hrănește glanda pituitară și ajută la prelungirea fazei luteale. Scade prolactina și crește progesteronul.

Pentru unele femei, numai acest lucru va îmbunătăți simptomele. Frunza roșie de zmeură – O plantă bine cunoscută pentru fertilitate, care este, de asemenea, utilă în reducerea sindromului premenstrual și a crampelor. Are un profil nutritiv ridicat și este deosebit de bogat în calciu și este un tonic uterin. Este disponibil sub formă de capsule, dar face un excelent ceai cald sau rece.

Adaptogeni - Ierburi care ajută organismul să facă față stresului și să susțină suprarenalele. Sunt o modalitate excelentă și naturală de a lucra la echilibrul hormonal pentru mulți oameni.

8. Susține sănătatea digestivă

Sistemul digestiv are un impact mult mai mare asupra hormonilor decât ne dăm seama mulți dintre noi. Nu numai că tractul digestiv este sursa multor neurotransmițători vitali din organism, dar un dezechilibru în intestin se poate traduce printr-un dezechilibru în neurotransmițători și hormoni.

Serotonina, un neurotransmițător necesar pentru echilibrul somn/stres, este mai concentrată în intestin decât chiar și în creier! 70% din sistemul imunitar se găsește în intestin și este, la propriu, placa de bază a multor funcții din organism. Chiar și sănătatea tiroidei a fost legată de sănătatea intestinului.

Ceea ce știa Hipocrate cu mii de ani în urmă pare la fel de adevărat astăzi... că „toată boala începe în intestin”. Cei care se luptă cu probleme intestinale pot avea probleme în a reuși vreodată. Pălăria pe care Hipocrate o știa cu mii de ani în urmă pare la fel de adevărat astăzi... că „toată boala începe în intestin”. Cei care se luptă cu probleme intestinale pot avea dificultăți în atingerea echilibrului hormonal fără a aborda mai întâi sănătatea intestinală.

9. Reparați-vă leptina

Leptina este un hormon maestru, iar dacă este dezechilibrat sau dacă ești rezistent la el, niciun alt hormon nu se va echilibra bine. Fixarea leptinei va ajuta, de asemenea, la creșterea fertilității, la scăderea în greutate mai ușoară, la îmbunătățirea somnului și la reducerea inflamației. Dr. Jack Kruse, un neurochirurg, are un întreg sistem de echilibrare a leptinei.

10. Continuați cu o dietă de echilibrare a hormonilor

Niciuna dintre cele de mai sus nu poate fi măsuri temporare, dar trebuie să fie o schimbare completă a stilului de viață pentru a menține nivelurile hormonale în echilibru. Odată ce stăpâniți aceste sfaturi (sau chiar doar câteva dintre ele), faceți ca schimbările să rămână susținându-vă corpul cu o dietă cu alimente întregi, prietenoasă cu hormonii.

Acest articol a fost revizuit medical de Dr. Scott Soerries, MD, medic de familie și director medical al SteadyMD. Ca întotdeauna, acesta nu este un sfat medical și vă recomandăm să discutați cu medicul dumneavoastră.