Arterele sunt sistemul sanitar al corpului nostru - ele transporta sânge bogat în oxigen și nutrienți în fiecare celulă. 
Alimentele bogate în grăsimi saturate, zaharuri, substanțe chimice prelucrate, fumatul, consumul excesiv de alcool și lipsa exercițiilor fizice vor reduce circumferința arterelor. Această afecțiune este cunoscută sub denumirea de arterioscleroză - îngroșarea pereților arteriali datorită acumulării plăcii și este un factor major de risc pentru boli de inimă, infarct miocardic și accident vascular cerebral.
Cele mai bune alimente pentru curățarea arterelor și prevenirea arterelor înfundate
Așa cum vă puteți face arterele să se deterioreze prin ceea ce mâncam, puteți, de asemenea, să le mențineți sănătoase alegând alimentele potrivite.
Iată o listă de alimente care vă vor ajuta să vă curățați arterele și să preveniți arterele înfundate:
1. Kiwi și pepenele galben reduc riscul bolilor cardiace
Kiwi și pepenele galben sunt fructe bogate în antioxidanți care reduc colesterolul LDL (denumit "colesterolul rău") în sânge și reduc acumularea plăcilor în pereții arteriali.
Un studiu medical a concluzionat că fructele kiwi pot reduce factorii de risc cardiovascular.
Cantaloupe conține fibre, potasiu, vitamina C și colină care ajută la menținerea sănătății inimii.
Mănâncă un kiwi pe zi sau o ceașcă de pepene galben.
2. Peștii grași vă ajută să vă păstrați arterele curate
Somonul, tonul și heringul conțin toți acizii grași omega-3, care sunt o sursă de grăsimi bune și împiedică formarea plăcilor înfundate în artere.
Asigurați-vă că obțineți pește pescuit, natural  și evitați cumpărarea somonului de crescătorie, deoarece carnea conține de obicei produse chimice toxice și are mai puțin acizi grași omega-3.
3. Boabele și strugurii roșii ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare și calcificării vasculare în artere
Strugurii conțin flavonoide (antioxidanți naturali), care opresc colesterolul rău de la oxidare. Potrivit jurnalului medical, Nutrienti, flavonoidele ar putea ajuta la prevenirea bolilor de inima si la protejarea peretilor arteriali.
Căpșunile, cireșele, afinele și alte fructe de pădure conțin antioxidanți puternici și sunt bogate in vitamine. Cumpărați-le de la producători locali sau din piața pentru a evita supraîncărcarea fructele cu pesticide, cum se întâmpla in marile lanțuri de magazine!
4. Usturoiul ajută la menținerea curățarea arterelor
Usturoiul are multe proprietăți medicinale și unul dintre ele este protecția împotriva bolilor de inimă. Usturoiul reduce tensiunea arterială și nivelul colesterolului rău.
De exemplu, un studiu a constatat că consumul zilnic al  usturoiului poate preveni atât boala cardiovasculară, cât și tratarea simptomelor bolilor de inimă.
Pentru efectul medicamentos, mâncați până la doi căței de usturoi cruzi. Dacă utilizați suplimente, căutați cantitatea de alicină care este ingredientul activ al usturoiului. De asemenea, asigurați-vă că pentru a evita aceste greșeli comune atunci când se utilizează usturoi pentru beneficiile sale medicamente.
5.Merele  și grapefruitul vă păstrează arterele curate
Un măr pe zi ține doctorul departe. Pectina (fibre solubile) în aceste fructe, scade colesterolul rău, în timp ce mineralele potasiu și magneziu ajută la controlul tensiunii arteriale.
Magneziul ajută, de asemenea, la prevenirea acumulării de plăci în artere, contribuind la prevenirea arterelor înfundate.
6. Spanacul ajută la reducerea aterosclerozei
Spanacul este bogat în vitaminele A și C, care ajută la prevenirea apariției plăcilor înfundate în artere.
Un studiu medical susține că vitamina C este un antioxidant puternic care "inhibă oxidarea proteinei LDL, reducând astfel ateroscleroza". Același studiu sugerează că deficitul de vitamina C este asociat cu un risc mai ridicat de mortalitate datorat bolilor cardiace.
Mâncarea de spanac, crud, in salata, la tigaie sau clasicul spanac gatit conține, de asemenea, o mulțime de potasiu și acid folic, reducând astfel tensiunea arterială.
7.Uleiul de măsline ajută la prevenirea arterelor înfundate
Studiile au arătat că consumul de 1 sau 2 linguri de ulei de măsline extra virgin în fiecare zi poate ajuta la menținerea sănătății inimii și prevenirea bolilor cardiace.
Asigurați-vă că utilizați ulei de măsline extra virgin de preferat nefiltrat si presat la rece și aplicați moderarea în cantitățile pe care le consumați, deoarece grăsimea are multe calorii si nu intotdeauna mai mult inseamna mai bine. Conform studiilor, trebuie doar să consumați săptămânal 40 ml de ulei de măsline pentru a vă proteja arterele și a preveni bolile de inimă.
8. Roșiile vă păstrează arterele curate
Tomatele conțin antioxidanți puternici (licopen) care împiedică oxidarea colesterolului LDL și mențin arterele curate.
Potrivit studiilor medicale, rosiile sunt o sursă bogată de licopen, beta-caroten, folat, potasiu, vitamina C, flavonoide și vitamina E. Dacă consumați roșii în mod regulat, vă puteți reduce riscul de arterioscleroză cu 50%.
9. Ceaiul verde ajută la prevenirea calcificării vasculare.
Flavonoidele din ceaiul verde sunt antioxidanti puternici. Potrivit unui studiu medical de băut câteva cești de ceai verde în fiecare zi este asociat cu un risc mai scăzut de accident vascular cerebral și boli cardiovasculare.
Un ceai verde de bună calitate va preveni formarea de cheaguri de sânge și va ajuta la menținerea învelișurilor sănătoase ale arterelor.
10. Poate fi orice aliment preferat de dumneavoastră atâta timp cât le consumați frecvent pe cele enumerate mai jos!
Hrănește-ți corpul cu alimente bogate in nutrienți, poate fi rodia, turmenicul, ghimbirul, nucile, etc.