Multe persoane care au un stil de viață activ și fac antrenamente sportive regulate, se întâmplă să cadă în capcana plafonării: practică aceleași exerciții, la aceeași intensitate și cu același grad de dificultate. Ca urmare, antrenamentele lor nu mai sunt la fel de eficiente. 

În acest articol, vă oferim câteva sfaturi utile pentru a avita capcana plafonării în antrenamente.

Așadar, echipa Protein House vă propune să urmați aceste 8 Principii pentru creșterea intensității antrenamentelor și eficientizarea acestora:

1. Principiul superseturilor 

Acest principiu presupune să combinați exercițiile pentru grupe musculare opuse (ex.: biceps-triceps), fără pauză.   

2. Principiul seturilor compuse

Se aseamană cu un superset, dar veți alege 2 exerciții pentru aceeași grupă musculara (ex. împins din culcat cu bara, urmat de fluturări cu gantere; ambele exerciții sunt pentru pectorali). Seturile se fac consecutiv, fără pauză. 

3. Principiul triseturilor 

Executați 3 exerciții consecutive pentru aceeași grupă musculară, fără pauză între ele (ex.: tracțiuni cu priză largă, ramat cu bara și ramat la cablu).  

4. Principiul seturilor gigant 

Combinați 4-6 exerciții pentru aceeași grupă musculară, cu scurte perioade de odihnă între ele (20-30 secunde).  

5. Principiul priorității mușchiului 

Antrenați-vă grupele musculare deficitare la început de sâptămână și la început de antrenament, cand sunteti odihnit și nivelul energetic este ridicat. 

6. Principiul pre-epuizării 

Faceți un exercițiu de izolare înainte de a lucra un exercițiu de bază (ex.: faceți 4 serii de extensii la picioare, urmate de genuflexiuni cu bara).  

7. Principiul piramidării

Începeți antrenamentul pentru o grupă musculară folosind multe repetări cu greutăți mici și apoi treptat adăugați greutate, reducând numărul de repetări, până ajungeți la o greutate la care se execută 5-8 repetări.  

8. Principiul seturilor descrescătoare 

După ce ați executat numărul de repetări dorit și mușchiul este epuizat, înlăturați imediat discuri de pe bară și continuați până ajungeți din nou la epuizare.  

Aceste tehnici și principii de antrenament sunt menite să crească intensitatea antrenamentelor sau să șocheze mușchii care nu mai răspund la antrenamentul clasic.

Aceste principii de antrenament nu sunt recomandate începătorilor sau persoanelor care au probleme medicale.

Dacă îți dorești ca antrenamentele tale să fie cât mai eficiente și să obții rezultatele dorite, te așteptăm la Protein House!

Fie că vrei să îți dezvolți masa musculară, să pierzi câteva kilograme, sau să îți menții greutatea și un stil de viață activ, la Protein House găsești suplimentele nutritive potrivite pentru obiectivele tale de performanță. Poți alege dintr-o gamă variată de proteine, creatină, aminoacizi, oxid nitric, complexe vitamine necesare fiecărui sportiv, precum și de accesorii pentru fitness și bodybuilding.

Intră pe www.proteinhouse.ro sau fă-ne o vizită la magazinul din Oradea, Str. Vavilov nr. 2, pentru a comanda cele mai bune suplimente nutritive pentru fitness și bodybuilding.