Probabil știți deja aproape totul despre diferitele moduri în care uleiul de pește vă poate îmbunătăți sănătatea. Știi despre cum îți imbunatateste functia sistemului cardiovascular, cum scade inflamația sistemică, cum crește sensibilitatea la insulină și, în general, are efecte benefice asupra sanatatii.

De asemenea, s-ar putea să știți despre studii recente care arată cum uleiul de pește sau, mai precis, acizii grași omega-3, pot duce la o sănătate reproductivă mai bună - niveluri mai mari de testosteron.

S-ar putea să știți chiar că acizii grași omega-3 ajută la tulburări cognitive, cum ar fi depresia. 
Indiferent de amploarea cunoștințelor dvs. despre uleiul de pește, este posibil să nu știți că rezultatele mai multor studii au sugerat că uleiul de pește poate fi folosit ca ajutor ergogen pentru sportivi, o constatare bazată în mare parte pe capacitatea omega 3, mai exact acizi grași pentru a schimba capacitatea funcțională a celulelor musculare.

Fluiditatea modificată a membranelor celulare
Sportivii de toate tipurile au folosit uleiul de pește, fie în cunoștință de cauză, fie în necunoștință de cauză, pentru a inhiba calea ciclooxigenazei-2 (COX-2), care este asociată cu o inflamație crescută in timpul si imediat dupa antrenament.

Majoritatea sportivilor nu știu, însă, că acești acizi grași, atunci când sunt introduși în membranele celulare, modifică, de asemenea, fluiditatea membranei celulare, modificând astfel funcția celulară și activitățile proteice.

Asta înseamnă că, împreună, aceste două mecanisme sugerează că acizii grași omega-3 pot îmbunătăți adaptările de antrenament la sportivi, inclusiv forța, puterea, rezistența și refacerea dupa exercițiile fizice. Cel puțin acestea sunt concluziile oamenilor de știință de la Universitatea din Stirling din Regatul Unit care au realizat un meta-studiu privind efectele acizilor grași omega-3 asupra performanței sportive.


Hipertrofia
Omega 3 și hipertrofia / forță
Principalul motor al hipertrofiei musculare este sinteza crescută a proteinelor musculare (MPS), determinată de exerciții fizice și alimentație adecvată (proteine adecvate), iar omega-3 se crede că sensibilizează în continuare mușchiul scheletic.

Acest concept a fost validat în 2011, când Smith și colab. au arătat că omega-3-urile dietetice au potențat răspunsul MPS la infuzia de aminoacizi.

În mod similar, aceiași oameni de știință de la Universitatea din Stirling care au compilat metaanaliza am menționat mai sus, au constatat că 4 săptămâni de 5 grame / zi de omega-3 au stimulat kinazele de adeziune focală (FAK), o proteină de semnalizare care reglementează MPS.

Aceiași cercetători au descoperit că, deși este nevoie de aproximativ 2 săptămâni pentru a vedea o încorporare crescută de omega-3 în membranele celulare musculare, nivelurile continuă să crească după 4 săptămâni, fără a avea un plafon la vedere.

Analizele pe eprubetă sunt în regulă, dar să aruncăm o privire asupra unor lucruri din lumea reală. Prima etapă a fost un studiu care a implicat omega-3 și adulți mai în vârstă, care au suferit 6 luni fie prin suplimentarea omega-3 (3,36 g / zi EPA + DHA), fie prin suplimentarea uleiului de porumb (Smith și colab., 2015).

Grupurile omega-3 au prezentat un volum crescut de mușchi al coapsei, rezistența la mână și 1-RM, în timp ce grupul de ulei de porumb nu a prezentat alte modificări decât, presupun, creșterea în greutate, un sistem cardiovascular deteriorat și o inflamație suplimentară.

Un alt studiu a descoperit că 2 grame de omega-3 pe zi au crescut cuplul maxim cu 90 și 150 de zile de suplimentare. Grupul îmbunătățit omega-3 a prezentat îmbunătățiri induse de antrenament în funcția neuromusculară și întârzierea timpului între debutul activării musculare și producerea forței musculare la biceps femural și vastus lateralis.

Cu toate acestea, în interesul de a fi un tip direct, trebuie să subliniez că aceste două ultime studii au fost efectuate pe persoane în vârstă care nu puteau fi clasificate ca sportivi. Ciudat, există doar o cercetare foarte limitată asupra rolului creșterii musculare la sportivii reali, în ciuda rezultatelor pozitive observate în studiile și studiile de chimie a sângelui folosind persoane în vârstă.

Omega-3 și sportivii de anduranță
Acizii grași Omega-3 s-au dovedit că creste rezistența în mai multe moduri:


Studiile pe rozătoare au arătat acizii grași omega-3 pentru a crește expresia alfa PGC-1, care este un regulator cheie al biogenezei mitocondriale. Asta înseamnă că uleiul de pește duce la mai multe mitocondrii și mai multe mitocondrii echivalează cu sinteza crescută de ATP. Asta e bine, deoarece ATP este moneda energetică a celulei.
În timp ce studiile la omega-3 și biogeneza mitocondrială sunt încă rare, un studiu asupra persoanelor obeze a arătat că suplimentarea cu acizi grași omega-3 a stimulat într-adevăr formarea mai multor mitocondrii (Laiflesia et al., 2016).
Suplimentele de acizi grași Omega-3 s-au dovedit în mod repetat să crească sensibilitatea la insulină în mușchiul scheletului, conducând la o oxidare crescută a carbohidraților, ceea ce reduce cantitatea de oxigen folosită pentru a satisface cerințele producției de ATP, conducând astfel la creșterea capacității de exercițiu (Cole, et al. ., 2014).
Opt săptămâni de suplimentare cu acizi grași omega-3 la bicicliști au dus la reducerea costului de oxigen în timpul ciclului de timp, comparativ cu placebo (Hingley et al., 2017).
Cinci săptămâni de suplimentare cu acizi grași omega-3 în regulile australiene, jucătorii de fotbal au dus la scăderea semnificativă a ritmului cardiac în timpul exercițiului submaximal în stare de echilibru (Buckley, et al., 2009).

Omega-3 și refacerea dupa exerciții

După cum știe fiecare halterofil, contracțiile musculare excentrice repetate provoacă leziuni ale fibrelor musculare, iar daunele musculare sunt sigure, deoarece heck afectează sesiunile de ridicare și / sau activitatea sportivă ulterioară.

Cu toate acestea, deoarece omega-3 crește integritatea structurală a membranei celulare musculare și inhibă acțiunile inflamatorii, acestea îmbunătățesc ulterior refacerea.

Mai multe studii au verificat aparent această teorie. Corder și colab., 2016; Dilorenzo și colab., 2014; Jouriss și colab., 2011; și Lembke și colab., 2014, toate au descoperit că diferite doze de ulei de pește sau acizi grași omega-3 au dus la reducerea leziunilor musculare peste placebo sau la reducerea durerilor musculare asupra placebo.
La Protein House gasiti o gama larga de suplimente nutritive pe baza de ulei de peste, omega 3 de la branduri cunoscute si certificate de calitatea materiilor prime folosite Fish Oil de la Optimum Nutrition, Omega 3 de la Kevin Levrone sau Ronnie Coleman, Health Pack 24/7 de la Need, pe toate le gasiti in categoria Sanatate pe site-ul www.proteinhouse.ro