Triptofanul este unul dintre cei 8 aminoacizi esențiali. Aceștia nu sunt produși de către organismul nostru, ci este necesar să îi includem în dieta noastră pentru o stare bună de sănătate. Putem asimila aminoacizii esențiali din alimentație sau consumând suplimente cu aminoacizi esențiali.

Triptofanul este precursorul serotoninei, melatoninei și a vitaminei PP și a fost descoperit în anul 1901 de către Frederick Hopkins.

Beneficiile consumului de triptofan

Când ajunge în organism, triptofanul este transformat în 5-hidrotriptofan cu ajutorul căruia creierul produce serotonina. Serotonina ca neurotransmițător intervine în producerea somnului, în procese mintale și afective (depresie și anxietate, tulburare obsesiv-compulsiv), în funcții motorii, în termoreglare, în reglarea presiunii arteriale și are rol în reglarea hormonală. Iată de ce este atât de important triptofanul pentru organismul nostru!

Triptofanul se transformă în serotonină la nivelul sistemului nervos. Serotonina are efect euforizant, combate stresul, fiind asociată cu starea de bună dispoziție. În același timp, triptofanul participă la prelucrarea de către organism a vitaminei B3, necesară pentru funcționarea sistemului nervos și prevenirea tulburărilor de memorie.

Consumul de triptofan este considerat a fi una dintre cele mai bune metode de luptă împotriva stresului, ne ajută să ne calmăm stările de anxietate și insomnia. Putem considera că acest compus chimic este un element al fericirii. De asemenea, acest aminoacid esențial poate diminua durerile cronice și poate influența pozitiv comportamentul obsesiv, violent, impulsiv, precum și dependențele!

Specialiștii sunt de părere că triptofanul joacă un rol important în procesul de creștere al copiilor, iar în cazul adulților are un rol important în funcționarea sistemului nervos, ajută la menținerea unei bune dispoziții și la reglarea somnului.

Cât și când să consumăm triptofan

Printre numeroasele beneficii ale semințelor de dovleac se numără și faptul că un pumn mare de semințe de dovleac conține mai mult triptofan decât un curcan întreg!

De exemplu, o persoană care cântărește 80kg ar trebui să consume în jur de 350-400 de mg de triptofan pe zi. În 100 g de semințe de dovleac se găsesc 576 mg de triptofan. Este de preferat să le consumi seara, cu 2-3 ore înainte de culcare.

Alimente care conțin triptofan

Alte alimente care asigură un aport ridicat de triptofan sunt: nuci, semințe de chia, semințe de susan, semințe de floarea soarelui, semințe de in, fistic, caju, alune de pădure, migdale, pește, curcan, creveți, brânză, ouă, banane și curmale.

Începe să mănânci sănătos chiar de astăzi! Nu uita că aici găsești planuri de nutriție pentru slăbire, creștere masă musculară și definire musculară.