0%
Prea mult zahăr

Toată lumea își face probleme legat de zaharul din fructe sau de zaharul din mierea de albine pe care organismul nostru îl recunoaște si știe sa îl transforme in energie, dar nimeni nu își face probleme cu privire la consumul in exces de zahăr rafinat pe care îl găsim nu doar in dulciuri ci si in pâine, sosuri, mezeluri, ketchup, maioneza, pe scurt, îl găsim in aproape orice.
În urmă cu mai bine de 50 de ani, a început „războiul nostru împotriva tutunului”, dar abia în anii 1990 a început să scadă numărul persoanelor care fumează. Acest lucru se datorează în principal promovarii continue a fumatului ca un obicei sigur și sănătos din industria tutunului. Adăugați la aceasta o serie de campanii de publicitate inteligente și acum avem o rețetă pentru o poziție de succes pe piață, în ciuda dovezilor științifice puternice care se ridică împotriva fumatului.
Treceți la ora actuală: acum ne confruntăm cu o nouă problemă de sănătate - adusă de această dată de industria alimentară. Acum ne confruntăm cu o luptă cu excesul de zahăr din dieta noastră.
Similar cu ceea ce s-a întâmplat cu tutunul; acest lucru a fost atribuit și marketingului inteligent din industrie. Impactul comercializării industriei alimentare asupra modului în care aceasta influențează consumul de zahăr nu poate fi negat. Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a raportat că publicitatea alimentară influențează puternic comportamentul consumatorilor și s-a dovedit că crește apariția creșterii în greutate la copiii expuși la reclame. Efectul este atât de puternic încât chiar și Asociația Psihologică Americană a inclus expunerea la reclame TV drept unul dintre factorii de risc pentru obezitatea infantilă.
Din punct de vedere istoric, utilizarea zahărului era limitată la prăjituri, bomboane, conserve de fructe, ceai și cafea. Acum zahărul se găsește peste tot, de la sosuri pentru salate, sosuri, sucuri de fructe și multe altele. Acest lucru a făcut mai greu consumatorii să evite zahărul în dieta lor și a determinat creșterea consumului zilnic de consumatori. Cantitatea actuală de aport zilnic este atât de mare, Departamentul pentru Agricultură din SUA a declarat că, în medie, un american consumă zilnic aproximativ 94 de grame de zahăr, depășind limita recomandată de guvern de 50 de grame pe zi.
Corpurile noastre nu au fost niciodată menite să facă față acestei cantități mari de zahăr! În timp, această cantitate este foarte puternic legată de diabet, un risc crescut de a dezvolta cancer, obezitate și o serie de alte boli.

Având în vedere îngrijorarea crescândă asupra efectelor adăugate de zahăr în dietă, există acum o opoziție tot mai mare față de utilizarea acestuia în alimente. Conducerea luptei împotriva excesului de zahăr este un documentar remarcabil al regizorului Damon Gameau, intitulat „That Sugar Film”. În film, el experimentează schimbarea dietei sale normale la una cu conținut scăzut de grăsimi, cu un conținut ridicat de zahăr, consumând cantitatea de patruzeci de lingurițe de zahăr pe zi din alimente aparent sănătoase, care au zaharuri ascunse în ele. Aceasta include alimente zilnice „presupuse sănătoase”, cum ar fi iaurt cu conținut scăzut de grăsimi, sucuri și cereale. Drept urmare, a dezvoltat boli ale ficatului gras, a crescut 7 kilograme în decurs de 12 zile, a cunoscut o scădere a sănătății sale fizice generale și chiar i-a pus în pericol bunăstarea mentală.
Având în vedere efectele oribile ale zahărului asupra sănătății regizorului într-o perioadă atât de scurtă, este ușor să judeci zahărul ca fiind ceva rău. Cu toate acestea, nu toate zaharurile sunt create egale. Gameau afirmă în mod explicit „Nu ne concentrăm pe minunatele zaharuri naturale găsite în fructele și legumele întregi, toata lumea își face probleme de zaharul din fructe, cum ar fi curmalele, smochinele, prune sau alte fructe dulci dar nimeni nu își face griji de consumul zaharului rafinat aflat in mezeluri, pâine sau sosuri.
Scopul nostru este de a ajuta oamenii să reducă cantitatea de zaharuri adăugate pe care le consumă. ” În film, aceștia au subliniat că industria alimentară utilizează excesiv fructoza ca zahăr adăugat. Fructoza se găsește în mod normal în natură într-o măsură mai mică comparativ cu celelalte tipuri de zahăr, cum ar fi zaharoza și galactoza. Utilizarea fructozei procesate are un efect dăunător asupra sănătății, deoarece este consumată de organism într-un mod similar cu alcoolul. Când se consumă fructoză, organismul tinde să transforme rapid acest tip de zahăr în grăsimi. La rândul său, această grăsime stocată contribuie la riscul de a dezvolta boli hepatice grase, creșterea în greutate, diabet și tulburări cardiovasculare.
Această tendință inerentă a fructozei de a promova formarea și depozitarea grăsimilor face dificilă arderea corpului în exces. Potrivit filmului, motivul pentru care fructoza împiedică metabolismul grăsimilor este că activează o enzimă numită fructokinază. Fructokinaza declanșează cascada acumulării de grăsime, ceea ce face mai greu corpul să piardă în greutate în ciuda exercițiilor fizice.
Soluția la această amenințare gravă pentru sănătate este consumarea zahărului cu moderare strictă și evitarea alimentelor care au adăugat zahăr ascuns în ele. Pentru a evita adăugarea de zahăr, cel mai bine ar fi să vă limitați consumul de alimente procesate și să vă lipiți de „alimente cu un singur ingredient”.
Potrivit SugarScience.org, până la 74% din produsele alimentare ambalate disponibile pe piață conțin zahăr adăugat „ascunzându-se la vedere”.
Cu siguranță vă este mai bine să consumați produse alimentare naturale și organice dacă doriți să reduceți aportul adăugat de zahăr. Un alt sfat util este să citiți cu atenție etichetele. De multe ori, producătorii ascund zahărul adăugat în etichetă declarându-l drept zaharoză, sirop de porumb bogat în fructoză, malț de orz, maltoză, sirop de orez și dextroză. Recunoașterea acestor cuvinte vă va oferi o idee mai bună cu privire la ce mâncare să alegeți și care să săriți.