Oamenii de stiinta au gasit secretul pentru cresterea in masa musculara si arderea grasimilor in acelasi timp

Când vine vorba de fitness și culturism, ceea ce toată lumea se străduiește să obțină este să construiască mușchi și să ardă grăsime în același timp. În acest fel își puteau atinge obiectivul final, un fizic cu muschi definiti.

Acesta este motivul pentru care, atunci când vorbești cu un culturist, el îți va spune că este in perioada de masa musculara sau in perioada de definire musculara. Aceștia fac faza „bulking” atunci când doresc să pună masa musculară și, prin urmare, își cresc caloriile zilnice. După aceea, fac faza „tăiere” de definire musculara. Acesta este momentul în care își reduce aportul caloric. Scopul este de a arde grăsimile inutile care acoperă câștigurile lor musculare, astfel încât să poată obține acel aspect definit, in care isi patreaza cat mai mult din masa musculara cun un aspect de muschi definnit, separat, fara grasime si apa sub piele.

Cu toate acestea, oamenii de știință din SUA cred că în cele din urmă au găsit secretul pentru construirea mușchilor și arderea grăsimilor în același timp. Un studiu publicat în „The American Journal of Clinical Nutrition” a constatat că rezultate incredibile pot fi obținute pe o durată de doar 4 săptămâni.

Studiul a constat din 40 de participanți de sex masculin, care au trecut printr-o lună întreagă de exerciții și antrenament intens, reducand în același timp aportul caloric cu aproape 40% din ceea ce va fi consumul mediu zilnic. Aceștia făceau antrenamente de rezistență folosind diverse exercitii și antrenamente cu greutate libera, antrenamente de intensitate mare de 6 ori pe săptămână, combinate cu o dietă scăzută în calorii, potrivit Science Daily.

Aproape toți bărbații selectați pentru studiu nu au făcut niciodată pregătire intensă cu greutati în viața lor și erau destul de în formă, dar acesta a fost planul pe tot parcursul. Ideea a fost să vedeți cât de repede vor lua forma sportiva prin pierderea grăsimii, păstrându-și totuși masa musculară, precum și îmbunătățirea rezistenței și a stării generale a acestora.

Au fost împărțiți în două grupuri separate. Ambele grupuri au fost pe o dietă scăzută de calorii, cu același număr de calorii, dar într-un grup, subiecții au avut un aport mai mare de proteine. Acest grup a consumat în jur de 2,4 grame de proteine pe kilogram de greutate corporală, în timp ce celălalt grup a consumat jumătate din aceasta (1,2g per kg/corp).
După patru săptămâni, prima constatare majoră a fost că grupul care a mâncat o cantitate mai mare de proteine a câștigat 2,5 kg de masă musculară, în ciuda faptului că nu obțineau suficiente calorii din dieta lor. Grupul cu un aport mai mic de proteine nu a adăugat deloc mușchi, dar nici nu au pierdut.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că exercițiile fizice, în special ridicarea greutăților, oferă organismului semnalul necesar pentru a înceta descompunerea și menținerea țesutului muscular chiar și într-o situație în care sunteți înfometați în mod semnificativ de calorii.

Cea de-a doua constatare majoră și ceea ce au cercetat cei mai intrigați a fost faptul că grupa bogată în proteine a pierdut, de asemenea, mai multa grăsime decât celălalt grup. Au pierdut în medie aproximativ 4 kg de grăsime, în timp ce grupul cu proteine scăzute a pierdut mult mai putin 0,8-1 kg de grasime. Cercetătorii se așteptau să vadă reținerea țesutului muscular, dar au fost puțin surprinși de cantitatea de pierdere de grăsime obținută de grupul bogat în proteine în comparație cu cea cu conținut scăzut de proteine.

Indiferent de grupul din care făceau parte, toți bărbații au devenit mai atletici, mai puternici și într-o formă generală mult mai bună datorita planului de antrenament intens de 6 zile pe săptămână. Niciun studiu nu este perfect și au existat câteva avertismente precum cea care a fost concepută în principal pentru bărbații tineri supraponderali, deși cercetătorii au mai spus că și femeile tinere vor beneficia de asta și ar putea folosi pentru a construi mușchi și a pierde în greutate rapid.

Participanții au considerat că rutina de antrenament este extrem de dura dar este potrivita pentru persoanele care caută o soluție rapidă de crestere in masa musculara dar in acelasi timp sa piarda din grasime. Dietele lor erau strict controlate, erau sub supraveghere din partea formatorilor profesioniști atunci când făceau exercițiile și practic toate variabilele de antrenament au fost contabilizate, pe întreaga durată a celor 4 săptămâni.