Creatina este un supliment nutritiv dezbatut si folosit de peste 30 de ani. Cu toate acestea, pe măsură ce creatina a devenit din ce în ce mai populară, oamenii s-au împărțit în două tabere, diferența dintre ei fiind opinia pe care o aveau despre creatină. Un grup spune că consumul de creatină este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le poți face cu corpului tău, iar celălalt spune că este un supliment excelent care îți va îmbunătăți performanța ca nici un alt supliment cand vine vorba de forta, viteza si masa musculara.

Cu toate acestea, sintagma „îmbunătățirea performanței” se confruntase cu o stigmă destul de negativă și miturile și legendele au început să se formeze despre efectele creatinei. Un lucru care, cu 
siguranță, nu este un mit, este complet legal, sigur de utilizat, este folosit de milioane de oameni zilnic. De obicei, atunci când toți cei care se opun creatinei încep să asculte, pentru că au auzit că este rău de la cineva, dar niciodată nu și-au dat seama de știința din spatele ei.

MITUL # 1: DACĂ LUATI CREATINA, PRACTIC LUATI STEROIZI
Acest lucru este complet fals. Steroizii anabolizanti sunt ilegali, pentru a fi obținuți, trebuie să aveți o rețetă de la medic pentru ai putea cumpăra si folosi, daca se considera ca aveti nevoie, dar doar sub supraveghere medicala.
Creatina nu este un steroid - este un supliment alimentar. Fiecare magazin de suplimente nutritive, salile de fitnes, uneori, chiar și supermarketurile, magazinele mai mici îl au pentru că este atât de comun! Creatina, Nu se află pe nicio listă de substanțe interzise la nicio organizație sportivă internațională. Acesta este motivul pentru care toată lumea îl cumpără de atâta timp.

MITUL # 2: CREATINA POATE CAUZA PROBLEME LA RINICHI
Acest lucru este complet fals și el. Dacă creatina ar fi dăunătoare pentru dumneavoastră, credeți că toate agențiile guvernamentale, organizatiile sportive  și grupurile de sănătate ar lăsa să fie încă pe piață? 
Oamenii care își fac viața în timp ce elimină substanțele nocive din mâinile publicului ar fi bucuroși să îndepărteze si creatina, dacă ar fi dăunătoare. Au existat atât de multe studii despre siguranța creatinei, încât este mai ușor să găsești dovada că este sigura decât dovada că este dăunătoare. Cu toate acestea, înainte de a începe să  luați, asigurați-vă că nu aveți probleme cu funcția renală și consultați rapid medicul pentru orice afecțiuni preexistente.

MITUL # 3: CREATINA CAUZEAZA CRAMPE MUSCULARE
Acest lucru este fals. S-a spus adesea că creatina este cauza crampelor la nivelul mușchilor, dar acest lucru nu este adevărat. Cu toate acestea, a reușit să distrugă poziția creatinei în comunitatea sportivilor si persoanelor active. 
Crampele musculare nu sunt cauzate de creatină, ci sunt cauzate de o hidratare insuficientă sau de lipsa anumitor electroliți.

Cu toate acestea, unii oameni care iau creatină nu își dau seama de acest lucru și își pun instantaneu vina pe creatină. Recent, a existat un studiu realizat pe 1500 de sportivi de către Dalbo, Kersick și Roberts, au demonstrat clar că creatina nu este în niciun fel legată de crampele musculare. Grupul care a luat creatină în studiu s-a dovedit a avea mult mai puține crampe decât restul care nu au folosit creatina, aceasta este o dovadă definitivă, științifică, creatina nu are nicio legătură cu crampele.
De asemenea, chiar mai recent, un alt studiu pe 72 de jucători de fotbal NCAA condus de Ware și Mayhew a dorit să afle dacă creatina are legături cu deshidratarea sau crampele. Au obținut rezultatele, sunt absolut zero deshidratări, accidentări ciudate sau crampe ciudate cu oricare dintre jucători. Cu toate acestea, a existat un efect pozitiv: creatina a ajutat la vindecarea rănilor.
Aceste mituri ar trebui să fie dezbatute din cand în când pentru a demonstra că oamenii au nevoie sa de-a vina pe ceva atunci când vine vorba de probleme cu rădăcinile lor într-o cauză complet diferită. Creatina este populară și utilizată la nivel global și este foarte ușor să îndrepți degetul spre ea atunci când apar probleme din alte cauze.

Lecția de astazi este despre decizia voastra de a folosi sau nu creatina, să nu lăsați pe nimeni să vă spună ce ar trebui să credeți - aveți internetul, aveti cercetari, aflați pentru voi! Creatina este învinuită de tot mai multe lucruri zilnic de către persoane neinformate și poți evita să fii unul dintre ei, doar citind despre asta. Niciunul dintre „experții de la sala”, prietenii sau vecinii din scara de bloc, nu știu mai mult decât cercetarile stiintifice sau internetul. Ca un lucru mic pentru a începe, rețineți că creatina a avut peste 600 de studii de cercetare științifică efectuate asupra acesteia pentru a demonstra că este complet sigura de consumat și pur și simplu nu vă va face rău atunci când începeți să o luați. Dacă sunteți sănătoși, creatina nu vă va îmbolnăvi ci doar va ajuta sa cresteti in forta, rezistenta si masa musculara, cu alte cuvinte o sa aveti o musculatura mult mai evidenta.