Statul în poziție vertical, cu spatele drept, poate fi dificil, dar este ceva ce trebuie făcut de noi toți pentru a ne asigura sănătatea. Știai că, ținând spatele drept, îți ajuți plămânii să funcționeze la capacitate maximă?

Pentru a avea o poziție corectă nu trebuie să te înscrii neapărat la un club de Culturism & Fitness sau să alergi cinci kilometri în fiecare zi. Mersul pe jos regulat pe teren simplu sau variat, cu urcări și coborâri, sau prin pădure, unde te poți bucura de aerul curat și de priveliștea plăcută, poate fi suficient pentru a-ți îmbunătăți sănătatea și pentru a te menține în formă. 

Mersul pe jos nu numai că îmbunătățește sănătatea mintală și cardiovasculară, dar ajută și la pierderea în greutate și este o modalitate foarte bună de a lua niște aer proaspăt în plămâni și vitamina D de la lumina directă a soarelui. Chiar și ieșirea din casă și deplasarea în jur pot fi suficiente pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit și buna dispoziție. Beneficiile mersului pe jos sunt numeroase pentru sănătatea ta fizică și psihică!

Iată 8 beneficii ale mersului pe jos, pe care le poți obține dacă mergi pe jos doar 30 de minute în fiecare zi!

1. Îmbunătățește sănătatea mintală

Unul dintre principalele beneficii ale mersului pe jos este că îți poate îmbunătăți starea de spirit. Mersul pe jos poate ajuta la îmbunătățirea simptomelor de depresie și anxietate.

2. Ajută efectiv la pierderea în greutate

Dacă vrei să slăbești, trebuie să știi că mersul pe jos te ajută să pierzi în greutate și să îți păstrezi silueta. Cercetătorii de la Harvard Medical School au descoperit că mersul pe jos în mod regulat poate reduce efectele a 32 de gene responsabile de obezitate în corpul uman.

3. Reduce riscul anumitor tipuri de cancer

Două studii de la Societatea Americană de Oncologie Clinică au arătat că mersul pe jos, trei ore pe săptămână, poate reduce la jumătate riscul de cancer la sân sau la intestin.

4. Ajută la stimularea sistemului imunitar

S-a demonstrat că mersul pe jos cel puțin 30 de minute pe zi a crescut nivelul celulelor din sistemul imunitar al organismului, într-un studiu realizat la Universitatea de Stat din Carolina de Nord din Appalachia. Pentru ca sistemul imunitar să funcționeze corect este important să fie susținut de o alimentație sănătoasă, bogată în vitamine și minerale.

5. Poate fi eficient în prevenirea diabetului zaharat

Asociația Americană a Diabetului afirmă că "exercițiile de tip aerob ajută organismul să utilizeze mai bine insulina", iar acest lucru poate include o plimbare zilnică după mese.

6. Reduce pofta de dulciuri și nevoia de "consum de stres"

Studiile de la Universitatea din Exeter au constatat că mersul pe jos timp de doar 15 minute poate ajuta la reducerea poftelor pentru alimentele zaharoase. S-a constatat, de asemenea, reducerea poftelor în situații stresante. O altă soluție este și să mănânci puțin și des în timpul zilei și să incluzi proteine de calitate în meniul tău.

7. Beneficii foarte mari în ceea ce privește sănătatea cardiovasculară

Unul dintre beneficiile mersului pe jos este îmbunătățirea sănătății inimii. Un studiu de la Școala Medicală din Harvard a constatat că mersul pe jos de aproximativ 20 de minute pe zi poate reduce riscul bolilor de inimă cu 30%.

8. Beneficii pe termen lung pentru vârstnici

Un studiu al Asociației Medicale Americane a concluzionat că unul dintre cele mai mari beneficii ale mersului pe jos este acela că a îmbunătățit starea de sănătate fizică la persoanele de 70-89 de ani. Cei care au făcut exerciții regulate în anii lor mai mici au scăzut dramatic șansele de a avea vreun handicap fizic.

 

Chiar dacă primii pași din programul de mers pe jos ar putea fi cei mai dificili, păstrează-ți obiectivele în minte și nu uita destinația: o sănătate mai bună!