1) Cum ai inceput culturismul , care  fost primul contact cu sala , la ce varsta si ce experiente ai avut ?

La 16 ani am intrat pentru prima data intr-o sala de fitness.Am mers impreuna cu sora mea care participa la clasele de aerobic. Nestiind sa lucrez la aparate , pentru inceput am mers cu ea la aerobic. Ulterior am prins curaj si am intrat in zona de aparate. Deoarece nu stiam cum sa lucrez mai ceream sfaturi de la unu si de la altu’. Cand am vazut ca nu prea sunt bagat in seama am schimbat metoda , ii urmaream cum lucreaza pe cei care aratau mai bine si ii urmam la fiecare aparat. Am inceput sa vad schimbari pe corpul meu , imi placea ce vedeam si asta m-a motivat sa nu ma las ci dimpotriva , am inceput sa caut cat mai multe informatii pe internet si in reviste de culturism si fitness ca sa nu mai depind de nimeni si sa pot sa imi fac propriul plan de antrenament. In aproximativ 3 ani de la prima intrare in sala (2008) am inceput sa particip la competitii de powerlifting .Intre timp mai mergeam ca spectator si la competitiile de culturism organizate in oras. Deoarece eram foarte atras de genul acesta de competitiim, in 2010 am decis sa imi incerc norocul la o astfel de competitie. Am inceput sa ma pregatesc asa cum am stiut pe parte de antrenament iar cu alimentatia am mai primit sfaturi de la anumite persone. Prima urcare pe scena a fost la o competitie privata PNGP unde am participat la categoria de juniori, categorie pe care am castigat-o urmand sa obtin primul contract de sponsorizare pe timp de un an plus un premiu in bani si suplimente. Aceasta victorie pot sa spun ca a fost rampa de lansare pentru mine si m-a motivat sa studiez si sa muncesc si mai mult astfel incat de la an la an sa ma prezint intr-o forma tot mai buna .

 

2) Ai mai facut alte sporturi ? Ce sporturi mai faci acum pe langa culturism ?

 

Deoarece parintii mei au fost sportivi si pe mine m-au indrumat in directia asta inca de mic. Am facut mai multe sporturi printre care : karate , tenis , baschet si fotbal care mi-a placut cel mai mult si am facut timp de 7 ani.

 

3) Cum te antrenezi ? Ai perioade de masa musculara si de definire ?Ce tip de antrenament preferi si cum iti imparti grupele musculare ?

Din 2015 mi-am propus sa nu mai particip anual la competitii ci sa las un an cu un an pauza.In functie de asta imi impart intregul an in perioade de masa musculara , definire sau mentinere. Cand sunt in an competitional imi stabilesc foarte bine perioadele de masa musculara si de definire in functie de datele in care sunt competitiile la care vreau sa particip si mai mult decat atat competitia la care vreau sa scot forma maxima. In perioadele de masa musculara lucrez cu greutati mari si volum mic de lucru (serii si repetari). In aceasta perioada schimb tipul de antrenament o data la 4 saptamani. O luna merg pe antrenament antagonic care arata asa :

Luni : exercitii de impins la piept cu exercitii de ramat la spate piramidal descrescator iar numarul de repetari este 12,10,8,6,6

1 ) Impins cu ganterele in plan inclinat si ramat cu bara din aplecat 5 serii 

2)Impins cu bara in plan orizontal si ramat din sezut la helcometru cu priza ingusta 4 serii

3)Impins cu bara in plan declinat si ramat cu gantera pe un brat 4 serii

Marti : picioare (la picioare nu lucrez antagonic)

1)Extensii la aparat 4 serii

2)Fandari in mers 4 serii

3)Genoflexiuni cu bara 4 serii

4)Flexii femural din culcat 4 serii

5)Gambe la aparat 4 serii

In 90% din antrenamentele de picioare execut si fandari si genoflexiuni , doar ca intr-o saptamana pun accent pe fandari unde lucrez cu greutate mare , urmate de genoflexiuni unde lucrez cu greutate medie si mai multe repetari , iar in cealalta saptamana inversez.

Miercuri  : pauza

Joi : exercitii pentru umeri cu exercitii de tractiune la spate

1)Impins cu ganterele din sezut (banca la 90 grade) si tractiuni la bara fixa 5 serii

2)Impins de la ceafa cu bara din sezut sau la aparatul Smith si tractiuni la helcometru cu priza ingusta 4 serii

3)Ridicari anterioare cu bara si trageri cu bratele intinse la scripete cu bara 4 serii

 

Vineri : brate

1) Flexii biceps cu ganterele din stand si extensii la scripete cu franghia 4 serii
2) Flexii cu bara dreapta din stand si extensii cu bara EZ din culcat dorsal 5 serii
3) Flexii pe un brat cu gantera la Scott si flotari la paralele 4 serii

       Acesta este doar un exemplu , exercitiile le schimb la fiecare antrenament doar ideea de lucru ramane aceeasi.In acest tip de antrenament pauza intre serii este de 90-120 de secunde in functie de grupa musculara si exercitiu..Acest tip de antrenament il execut o luna iar dupa aceea schimb modul de lucru si combinatia grupelor musculare. Avand in vedere ca sunt deficitar la brate am ales sa lucrez in felul urmator :

Luni : 4 exercitii piept si 3 pentru biceps

Marti : 4 exercitii spate si 4 triceps

Miercuri : cvadriceps , gambe

Joi : umeri , trapez

Vineri : brate

Sambata : femural , fese , gambe

Duminica : pauza

Inainte de fiecare antrenament imi place sa fac , cate o meditatie de 20-30 de minute. Ma ajuta mult sa scap de problemele cotidiene si ma pot concentra mai bine pe antrenament. Intre perioadele de masa musculara si definire , diferenta consta in volumul de munca (ma refer la numar de serii si repetari) , greutatile folosite , pauzele intre serii , numarul de antrenamente cardio executate , dar mai ales alimentatia si suplimentele folosite. Imi place sa ma antrenez cu greutati libere si mai putin la aparate. In cadrul antrenamentelor integrez principii de antrenament pentru a evita plafonarea. Pun accent pe executie si nu pe greutatile folosite.O executie corecta duce la cele mai bune rezultate si previne accidentarile. Durata unui antrenament este de aproximativ o ora.

 

6) Ce le recomanzi incepatorilor ?

Incepatorilor le recomand daca isi permit sa apeleze la un antrenor bun macar in primele luni pentru ca sportul acesta este foarte complex si apeland la cineva priceput motivatia creste , iar rezultatele apar mult mai repede printr-un mod de lucru corect , un antrenament personalizat si o alimentatie adecvata. In caz contrar vor risca accidentari grave in special cei care au tendinta sa isi masoare forta prin sala fara o incalzire bine facuta si mai ales cu o executie incorecta.

Sfat: chiar daca aveti putin timp la dispozitie pentru antrenament nu sariti peste incalzire si nici peste exercitiile de stretching de la final .

 

7) Ce plan de nutritie ai , cate mese pe zi si la cate ore mananci ?

Pe parte de alimentatie imi impart cantitatile de nutrienti in functie de perioada in care sunt. In perioada de masa musculara imi stabilesc numarul de calorii printr-un calcul personalizat iar aportul nutrientilor este in favoarea carbohidratilor (aprox 55% carbohidrati , 30% proteina , 15% grasimi). Imi divizez meniul zilnic in 5 mese la intervale de aproximativ 3-4 ore. Carbohidratii in consum in prima parte a zilei (pana in ora 14) , urmand ca In a 2-a parte a zilei  sa consum mai multa proteina iar seara doar proteina. In general de luni pana vineri mananc , corect , iar in weekend imi satisfac poftele si mai trisez cate o masa .In perioada de definire nu mai am mese trisate , cresc aportul proteic si il scad pe cel de carbohidrati , mai ales in zilele in care nu ma antrenez. Meniul zilnic il divizez in 6 mese la intervale de aproximativ 2-3 ore. Ca surse de proteina folosesc in mare parte piept de curcan , albusuri de ou ,vita si peste, carbohidratii ii iau din ovaz si orez , iar grasimile din nuci , caju , migdale si supliment de omega 3.

8) Ce suplimente folosesti ?

Stack-ul de suplimente il aleg in functie de perioada in care ma aflu. Suplimentele mele preferate pentru perioada de masa sunt : Game Changer Mass , glutamina , Levro Recovery , Xtend ,Health Pack NEED , Levro Pump si Levro Crea. Pentru perioada de fibrare folosesc ShadoWhey Hydrolysate , glutamina , Xtend , Levro Recovery , Health Pack NEED , L-Carnitine 12500 , CLA , Diure 6 , Blood&Guts.

9) Ce sportivi preferati ai in culturism ?

Cand am inceput sportul acesta il urmaream foarte mult pe Ronnie Coleman. Imi placea mult si ma motivam uitandu-ma cum se antreneaza. In prezent imi place mult Peter Molnar.

 

10) Ce activitati practici pentru relaxare sau ce iti place sa faci in timpul liber ?

Cand vreau sa ma relaxez imi place sa ma duc la munte si sa ma plimb in natura , sa merg la piscina , sauna , masaj , etc.In rest in sezon imi place sa merg la ski , vara la ski nautic , sa ma plimb cu bicicleta si sa fac antrenamente functionale in aer liber.

 

11) Ce muzica asculti in timpul antrenamentului?

House , hip-hop si uneori rock.

 

12) Ce filme iti plac ?

Nu prea sunt cu filmele. Nici la tv nu ma uit prea des. Imi place sa ascult muzica de relaxare si sma uit la documentare cand am timp.

13) Ce planuri de viitor ai pe partea sportiva

In viitor mi-am propus sa urc in categorie, sa ma pregatesc cat de bine pot si incerc sa obtin cardul pro.

14) Anul 2019 a fost un an de exceptie pentru tine. Cum a fost si ce concursuri ai castigat ?

Sezonul competitional 2019 l-am inceput foarte prost si l-am terminat neasteptat de bine. Am inceput pregatirea foarte tarziu , cu aproximativ o luna inainte de prima competitie (PNGP). Am obtinut doar locul 6 in categoria de 90 kg. O clasare proasta pentru mine dar care a avut rolul ei in continuarea sezonului. Dupa PNGP mi-am schimbat toata pregatirea. Am facut chiar si 3 antrenamente pe zi mult mai intense, mi-am refacut planul alimentar si l-am respectat cu strictete, am imbunatatit stackul de suplimente si mi-am alocat mai mult timp pentru odihna si refacere urmand sa obtin urmatoarele rezultate :

Campionatele nationale de seniori ,senioare

- loc 1 categoria 90kg

- loc 1 Open

Trofeul Hercule 

- loc 1 categoria 95 kg

- loc 1 Open

Semtex Grand Prix 

- loc 1 categoria 90 kg

Wings of Strength

- loc1 categoria 90 kg

Marea surpriza fiind la Bucuresti in cadrul competitiei Wings of Strength unde avand in vedere nivelul competitiei aveam ca obiectiv doar sa ma calific in finala. Surpriza a fost ca am reusit sa castig categoria ,iar aceasta victorie m-a motivat mult, fapt pentru care in 2021 va fi principala competitie pentru care ma voi pregati si sper sa obtin un card pro.