Dietele cu un continut ridicat de fibre scad pofta de mancare,reduc consumul de alimente si contribuie la prevenirea cresterii in greutate.Fibrele alimentare diminueaza densitatea energetica a alimentelor,ceea ce rezulta intr-un aport caloric redus si o senzatie de foame mult diminuata. 

Un studiu al cercetatorilor din Olanda a aratat ca fibrele alimentare vascoase,cum sunt pectina(se gaseste in fructe si legume in special in coaja lor),betaglucanul(ovaz,secara) reduc pofta de mancare intr-o masura mai mare decat cele mai putin vascoase,cum sunt fibrele din grau,porumb.

Pectina se gaseste in special in coaja fructelor si are capacitatea de a favoriza digestia si absorbtia unor vitamine si minerale, precum si sa duca la scaderea colesterolului.

Pectina detoxifiaza organismul prin eliminarea unor metale (cupru, plumb etc.), si astfel creste rezistenta organismului. O alimentatie bogata in fibre influenteaza in bine slabirea si digestia.

Motivul pentru care fibrele sunt atat de benefice, este ca fara ele tranzitul intestinal nu s-ar produce corect. Asadar, consumul de fibre este esential pentru sanatate.

Pe langa fructe uscate bogate in fibre (prune, smochine, curmale si stafide), dieta de slabire bogata in fibre trebuie sa contina si migdale, nuci si alune(in aceste fructe se gasesc si acizii grasi benefici: omega-3 si omega-6).

Dieta de slabire bogata in fibre ar trebui sa se bazeze, in primul rand, pe fructe si legume proaspete, care contin multa apa, si care, desi contin mai putin fibre decat curmalele sau smochinele, sunt cea mai potrivita sursa de fibre.

Motivele sunt simple: intestinele suporta mai bine fibrele continute de legume si fructe, sunt extrem de eficiente in combaterea obezitatii si diabetului, tin colesterolul in frau, iar o dieta de slabire bogata in fibre este usor de tinut pentru ca fructele si legumele se pot manca usor si in cantitati mai mari datorita numarului scazut de calorii.  

sursa Muscular Development Magazine