Dieta alcalină: Ce trebuie să știți.
Poți schimba cu adevărat nivelul pH-ului sângelui tău? 
Urmarea unei diete alcaline vă poate ajuta să pierdeți în greutate și să reduceți riscul de cancer, dar nu din motivele pe care le credeți.
Dieta alcalină este una dintre multele diete la modă care pretind că îți îmbunătățesc sănătatea, te ajută să slăbești și chiar să lupți împotriva cancerului. Dar sunt toate acestea adevărate? Pentru a afla mai multe despre această dietă, am vorbit cu Maria Petzel, dietetician clinician senior MD Anderson.
Ce este dieta alcalină?
Dieta alcalină se bazează pe o teorie conform căreia unele alimente determină organismul să producă acid, care este dăunător.
Speranța este că, consumând anumite alimente sau consumând anumite tipuri de băuturi, puteți schimba nivelul de acid al organismului, numit și nivelul său de pH. Scara pH măsoară cât de acid sau bazic este ceva, pe o scară de la 0-14. Ceva alcalin este la capătul de bază al scalei sau mai mare de 7.
Există o școală de gândire că schimbarea nivelului de pH al corpului vă poate îmbunătăți sănătatea și vă poate ajuta să slăbiți.
Care este legătura dintre dieta alcalină și cancer?
Unele studii au arătat că celulele canceroase prosperă în medii extrem de acide - cu alte cuvinte, medii cu un pH scăzut. Susținătorii dietei alcaline consideră că, dacă mâncați o dietă bogată în alimente alcaline (pH ridicat) și limitați alimentele acide, puteți crește nivelurile de pH ale corpului (face corpul mai alcalin) și vă puteți transforma corpul într-un mediu in care celulele canceroase nu se pot dezvolta.
Unele cercetari spun ca nu există nicio modalitate în care alimentele pe care le consumați vă pot modifica nivelul pH-ului din sânge. PH-ul corpului este bine reglat. Dacă vă schimbați dieta, este posibil să observați modificări ale pH-ului salivei sau urinei, deoarece acestea sunt produse reziduale, dar nu există nicio modalitate de a putea mânca vreodată suficiente alimente alcaline care să vă afecteze sângele.
Dieta alcalină este dăunătoare?
Dieta alcalină întărește practic o alimentație sănătoasă, de modă veche. Dieta recomandă să consumați mai multe legume, fructe și să beți multă apă și să reduceți zahărul, alcoolul, carnea și alimentele procesate. Toate aceste lucruri vă vor ajuta să vă îmbunătățiți starea generală de sănătate, să vă ajutați să pierdeți în greutate și chiar să vă reduceți riscul de cancer.
Această dietă poate ajuta, de asemenea, la reducerea inflamației. Inflamația este un răspuns natural la leziuni și infecții, dar prea multă inflamație - cunoscută și sub denumirea de inflamație cronică - poate provoca leziuni ale ADN-ului și poate duce la cancer. Așadar, consumul de alimente care reduc inflamația vă poate ajuta să reduceți riscul de cancer.
Ce ar trebui să știe cineva care se gândește să înceapă o dieta alcalină?
Dacă vă gândiți să începeți orice dietă, este important să discutați mai întâi cu medicul dumneavoastră. Trebuie să știți că modificările pe care le aduceți dietei dvs. nu vor avea un impact asupra nivelului de pH al sângelui, dar acestea ar putea avea un efect pozitiv asupra sănătății dumneavoastră generale.
Vă recomandăm să mâncați o dietă vegetală plină de legume, fructe, cereale integrale, fasole / linte și nuci și semințe și să reduceți carnea, alimentele procesate și alcoolul.
Alimentele cu cel mai puternic efect alcalinizant, recomandate in dieta alcalina, sunt:
Alimente foarte alcaline: lamai, pepene rosu.
Alimente alcaline: pepene galben, telina, smochine, curmale, lamai verzi, alge marine, mango, pepene galben, papaya, patrunjel, struguri fara samburi, creson, sparanghel, sucuri de fructe,  sucuri de legume, fructe kiwi, fructul pasiunii, pere dulci, ananas, smochine.
Alimente moderat alcaline: mere dulci, germeni de alfaalfa, caise, avocado, banane coapte, coacaze, smochine proaspete, usturoi, grepfrut, fructe guava, ierburi, salate, nectarine, piersici dulci, mazare, dovleac dulce, sare de mare, fasole verde, sfecla, ardei gras, broccoli, varza, pudra de carob, conopida, ghimbir, portocale, cartofi, zmeura, capsune, dovlecei, porumb, napi, otet de mere.
Alimente usor alcaline: migdale, anghinare, varza de Bruxelles, cirese, nuca de cocos proaspata, castraveti, vinete, miere, praz, ciuperci, masline, ceapa, muraturi, ridichi, condimente, rosii dulci, castane coapte, galbenus de ou fiert, lapte de capra, maioneza preparata in casa, ulei de masline, seminte de susan, boabe de soia, tofu, lapte de soia, germeni, drojdie.