Ce beneficii îți poate aduce sucul de morcovi cu ghimbir

Aceste două legume au o bogată varietate de substanțe nutritive care sporesc sănătatea, precum și un gust mai bun decât sucul verde (care este alcătuit în principal din legume verzi amare). Iată câteva avantaje ale ghimbirului și morcovilor care ar trebui să vă convingă să adăugați acest suc la micul dejun sau gustare de dimineață.

1) Inima sănătoasă

Ghimbirul este un bine cunoscut anti-oxidant care stimulează sănătatea gastro-intestinală. Probabil că veți fi auzit de multe ori remediul popular al ceaiului de ghimbir dacă aveți greață sau stomac deranjat, dar știați că această legumă este bună și pentru inimă? Într-un studiu publicat în 2013, s-a descoperit că ghimbirul are proprietăți similare cu inhibitorii ECA (enzima de conversie a angiotensinei), un medicament utilizat pentru tratarea hipertensiunii. Ghimbirul a fost, de asemenea, găsit capabil să inhibe proliferarea celulelor musculare netede vasculare, un factor care contribuie la dezvoltarea bolilor de inimă.

La fel ca ghimbirul, morcovii sunt, de asemenea, cunoscuți pentru proprietățile lor antioxidante și de curățare. Este logic că și aceștia ar putea contribui la sănătatea cardiovasculară. În 2011, Nutrition Journal a publicat un experiment ale cărui rezultate au arătat că consumul de suc de morcovi a reușit să scadă peroxidarea lipidelor, un marker de risc semnificativ pentru bolile cardiovasculare. 

2) Lupta împotriva cancerului

Cancerul afectează milioane de oameni din întreaga lume, ratele de morbiditate fiind de așteptat să crească cu 70% înspăimântător în următorii douăzeci de ani. În timp ce genetica joacă un rol major în riscul de cancer al unei persoane, alegerea alimentelor potrivite pentru a include în dieta noastră poate fi, de asemenea, vitală în combaterea acestui risc. Extractul de rădăcină de ghimbir s-a dovedit a avea proprietăți chemopreventive semnificative împotriva cancerului colorectal, în special în rândul persoanelor cu risc crescut de acest tip de cancer. 

Morcovii au, de asemenea, posibile proprietăți de combatere a cancerului, cu un conținut bogat de licopen (care se regăsește și în roșii). Noi cercetări au descoperit, de asemenea, alți compuși naturali, cunoscuți sub numele de poliacetilene, care s-au dovedit a avea efecte benefice în combaterea inflamației și a cancerului. De asemenea, s-a descoperit că reduc creșterea cancerului la șobolani. Un studiu din 2014 a constatat că aportul de morcovi ar putea fi invers asociat cu riscul de cancer de prostată. 

3) Piele strălucitoare

Unul dintre cele mai periculoase riscuri pentru pielea noastră este supraexpunerea la razele UV de la soare, care poate provoca îmbătrânire prematură și modificări celulare (ceea ce este un factor de risc pentru cancer). Morcovii sunt bogați în beta-caroten, un carotenoid care este atât un antioxidant, cât și un agent fotoprotector. Îmbunătățește sănătatea pielii prin prevenirea deteriorării cauzate de expunerea la UV. Ghimbirul pare, de asemenea, să aibă capacități de a îmbunătăți sănătatea pielii. În afară de proprietățile sale antioxidante care detoxifică corpul și curăță pielea, este raportată și o substanță din ghimbir capabilă să accelereze vindecarea rănilor. 

4) Întărește sistemul imunitar 

Ghimbirul a fost folosit pentru a gestiona o varietate de tulburări autoimune, cum ar fi astmul și artrita. Pentru prima afecțiune, ghimbirul este capabil să suprime răspunsul inflamator în căile respiratorii prin reducerea numărului de celule calice. În artrită, un component al ghimbirului este capabil să medieze imunitatea înnăscută și să inhibe calea genei inflamatorii care provoacă artrita. 

Morcovii pot modula, de asemenea, funcția imunitară la un adult sănătos atunci când sunt adăugați la o dietă cu conținut scăzut de carotenoizi. Ei sunt capabili să îmbunătățească răspunsul sistemului imunitar chiar și în perioadele în care celulele imune au fost epuizate în număr.

Idei de suc:

Încercați clasicul „ACG” - Apple Morcov Ghimbir - pentru un amestec delicios pe care îl veți simți hrănind sistemul dvs. ca și cum apa hrănește rădăcinile unui copac. De asemenea, puteți adăuga suc de sfeclă și / sau lămâie pentru a adăuga nutriție suplimentară și zinc!