Fiecare persoana este construita diferit, reactioneaza diferit, raspunde diferit la antrenamente, iar preferințele lor pentru exerciții sunt, de asemenea, diferite. Alegerea dintre yoga și exerciții fizice sunt adesea separate, adica se practica doar Yoga sau doar o ramura de sport, desi cele mai bune rezultate in sportul de performanta este atunci cand cele doua se combina. Ambele antrenamente sunt capabile să ofere beneficii mari pentru performanta sportiva, pentru un psihic si fizic puternic.
Să vedem cum ne putem sincroniza cele doua discipline pentru a obține sănătate si performate sportive deosebite.
Mai jos o sa vedem ce beneficii poate aduce Yoga in sporturile de performanta

1. Forță îmbunătățită la muschii stabilizatori
O practică de rutină și consecventă a diverselor exercitii de yoga va ajuta să construiti forța și să îmbunătătim masa musculară fara adaos de grasime si retentie de apa. 
In sporturile atletice, înot, ciclism și jocuri sportive. Aceste câștiguri au îmbunătățit stabilitatea corpului de bază și a împiedicat semnificativ distrugerea excesivă a muschilor prin întărirea mușchilor stabilizatori, de altfel sub-dezvoltați înconjurând mușchii mai utilizați, creând mai mult rezistență globală echilibrată și optimă funcțională.

2. Echilibru
La înotători, flexibilitatea nu este o problema, dar la celelalte sporturi este o problema destul de acuta, lipsa de mobilitate este destul de prezenta in toate ramurile sportive, dar prin mai multe sedinte de yoga cu antrenorul potrivit, coordonarea și echilibrul se pot îmbunătățiti si implicit si rezulatele, performantele sportive cresc imens. 
De ce este important acest lucru? 
Un echilibru mai bun și o coordonarea mai buna înseamnă un control sporit asupra modului în care ma deplasez pe teren, care la rândul său duce la o mai bună tehnică și formă -fiecare element in sportul de performanta conteaza, cand spun element, ma refer la, calitatile motrice, viteza, indemanare,forta si rezistenta, deprinderi motrice, flexibilitate, coordonare, motivatia sportivului, psihicul sportivului si multe alte elemente, toate sunt importante pentru a realiza o performanta sportiva la nivel inalt.

3. Flexibilitate
Yoga îmbunătățește invariabil flexibilitatea articulară și musculară, care este crucială pentru soliditatea structurală generală a organismului. Îmbunătățind articulatiile și musculatura, organismul noastru se poate angrena într-o gamă mai mare de
mișcare, mai completa, gen la aruncatori, sau la procedeele de aruncare la judo sau luptatori, sau o creștere a latitudinii de performanță pentru o mișcare particulară sau serie de mișcări. 
Un alt exemplu, la înotătorul cu articulațiile umerilor și ale șoldului suple, acesta este capabil să capteze
și traga mai multă apă decât un înotător cu o talie lata care are o rază mai limitată de mișcare. Rezultatul este o mișcare mai mare în față pe un AVC precum și o economie musculară sporită. La rândul său, acest lucru a crescut raza de mișcare, oferă o mai buna si rapida deplasare pe apa. 
Cu cât lucrez mai mult pentru a-mi menține flexibilitatea (care scade odata cu inaintarea in vârsta), cu atât sunt mai puțin probabil să suferiti vreo accidentare.

4. Elibereaza-ti mintea
Capacitatea de a crea o minte fără stres este un beneficiu semnificativ a practicii yoga. Practica fizică este utilizată ca instrument pentru a îmbunătăți controlul respirației, ceea ce ajută la îmbunătățirea concentrarii și
vizualizarii, permițând claritatea gândirii și decizia clară pe care trebuie sa o iei in momente importante ale meciului, daca vorbim de jocuri sportive sau in momentul alergarii. 
Un instrument valoros în orice arenă sportivă. Practică mentală în orice sport te va învăța cum să obții controlul asupra ta, asupra stărilor emoționale, deci nivelurile de excitare și anxietatea nu împiedică performanța ta.

5. Meditația este o practică mentală dovedită ca:

- Reduce anxietatea și stresul
- Reduce nivelul de cortizon (hormul de stres) și crește hormonii calmanti
- Îmbunătăteste funcția cognitiva
- Reduce tensiunea arterială și ritmul cardiac
- Creșterea funcției sistemului imunitar
- Aceste beneficii se combină pentru a permite o mai bună odihnă, somn mai bun și refacere rapida
- Creste capacitatea sportivilor de a gândi mult mai clar sub presiune.

 Obiectivele yoga în sportul de performanta

 Sănătatea, starea fizică și stabilitatea emoțională sunt obiective care aduc yoga și educația fizică pe a platformă comună în beneficiul individului uman.
Prin practicarea constantă a yoga, unul singur poate depăși toate dificultățile și eradica toată slăbiciunea
durerea poate fi eliberata, întristarea transformata în bucurii, și eșecul transformat în succes și boala în sănătatea perfectă.
Determinarea, răbdarea și perseverenta duc la rezultate remarcabile in sportul de performanta.

Yoga beneficii:
Yoga are beneficii atât preventive cât și terapeutice. S-a dovedit că oferă beneficii atât fizice, cât și mentale. 
- îmbunătățește flexibilitatea și articulația musculară, 
- creste mobilitatea; 
- întărește, tonifică și construiește mușchii; 
- corectează postură; 
- întărește coloana vertebrală; 
- calmează durerile de spate; 
- îmbunătățește afecțiunile muscularo-scheletice, cum ar ligamentele de la picioare sau scolioza; 
- crește rezistență organismului; 
- creează echilibru și har; 
- stimulează glandele sistemului endocrin; 
- îmbunătățește digestia și ajuta la eliminarea toxinelor; 
- crește circulația; 
- îmbunătățește functiile inimii; 
- îmbunătățește tulburările de respirație; 
- stimulează imunitatea; 
- scade nivelul colesterolului și al zahărului din sânge;
- ajuta la pierderea în greutate, daca este cazul
- creste increderea la sportivi
- ameliorează stresul cronic
- reîmprospătează corpul prin ușurare si echilibrare mentala
- echilibru stabil al sistemului nervos


7. Concluzia studiului
După cum a subliniat mai sus, cercetătorul a aflat că yoga în sportul de performanta este la fel de
important ca și ramura de sport practicata pentru că ne ajută în moduri diferite completand perfect specificul ramurii sportive prin imbunatatirea performantele fizice si psihice, iar in ziua de astazi un psihic puternic in sport face diferenta. 
Yoga poate ajuta un sportiv să aibă o starea de spirit buna și controlul gândurilor mult mai bun chiar și în timpul meciurilor sau in perioada de stres / sau adversitate. 
Yoga poate juca un rol cheie în dezvoltarea autocontrolului și concentrarea minții care ajută un sportiv să facă față
performatei la cel mai inalt nivel. 

8. Referințe
1. Abe K, Kojima C, Kearns F, Yohena H, Fukuda J. 2003.
2. Chen KM și colab. Exerciții de yoga de argint îmbunătățite fizice
Starea de fitness a vârstnicilor de tranziție Chen KM, Fan JT,
Wang HH, Wu Sj, Lin HS 2010; 59 (5): 364-70
3. Chen TL, Mao HC, Lai CH, Li CY, Kuo CH. Efectul
a intervenției exercițiului yoga asupra fizicului legat de sănătate
fitness. La copiii astmatici de vârstă școlară 2009; 56 (2): 42-
52.
4. Clair W. Famment „O introducere a testelor Agility”.
Cercetări finalizate în domeniul sănătății. Educație fizică și
recreere 1966; 02:44.
5. Clay CC și colab. „Costul metabolic al Hatha Yoga”. Lut
CC, Lloyd LK, Walker Jl, Sharp KR, Pankey RB. Texas
State University-San Marcos, Texas 78333, SUA. CC61
@txstate, 2005.
6. Dune D. Manualul yoga. W. Fauloshan și co. Ltd.,
Londan, 1956,