Dacă sunteti pe creștere musculară, schimbarea rutinei de antrenament ar putea să nu fie răspunsul - în schimb, modul în care mâncați ar trebui să fie primul lucru pe care sa il schimbati. Proteinele sunt elementele de bază pentru mușchii tăi - consumi suficiente proteine? Sau poate întrebarea corecta este aceasta: îi oferi corpului tau suficientă proteină pentru regenerare si crestere pe tot parcursul noptii?
Mâncarea multa și greu de digerat înainte de culcare va duce la creșteri de grăsime in corp si tesut adipos, dar gustarea potrivita cu aproximativ o oră înainte de a merge la somn aduce doar lucruri bune pentru mușchii tăi. Nu vorbim aici despre prajituri și înghețată. În mod sigur, gustarea, ar trebui să fie de la 250 la 300 de calorii, constând din mai multe surse de proteine de calitate și o cantitate adecvată de grăsimi sănătoase, iar fereastra de o oră oferă organismului dvs. suficient timp pentru o digestie adecvată.

Alegerea alimentelor potrivite este esențială pentru menținerea corpului într-o stare anabolică și pentru a permite creșterea și refacerea optimă a mușchilor. Ai nevoie de câteva idei?

Alege aceste 5 gustari sanatoase recomandate de membrii echipei Protein House pentru sfârșitul zilei, care vă vor ajuta organismul să împiedice intrarea într-o stare catabolică, de degenerare musculară și să continuați să construiți mușchii în timp ce dormiți.

1. Ouă cu avocado! 
Unul din ouă oferă mai mult de șase grame de proteine de înaltă calitate, ceea ce îl face un aliment de bază în dieta oricarui sportiv sau persoane active. Însă încetați să demonizați gălbenușul - este bogat în vitamine și minerale și conține de fapt toți acizii grași sănătoși pe care trebuie să le ofere ouăle, așa că consumul de ouă întregi este important pentru obținerea tuturor substanțelor nutritive esențiale. Pe lângă toate acestea, iubim ouăle, deoarece ele pot fi preparate în atâtea moduri și se joacă bine și cu multe alte alimente.

Le-ai consumat vreodata cu avocado?

Ouă cu avocado este ceea ce noi numim o gustare perfect sănătoasă plina de proteine si elemente necesare pentru ati hrani muschii înainte de culcare. Este o mini-masă curată și hrănitoare, care îți va calma pofta. Acestea fiind spuse, 2 ouă întregi și 1 avocado oferă un număr total de 244 de calorii, inclusiv 14 grame de proteine, 6 grame de carbohidrați și 18 grame de grăsime sanatoasa bogata in omega 3 si CLA. Și este super delicios!

2. Cazeina si semintele de in
Proteina de cazeină, un supliment de nelipsit în rândul culturistilor și alergătorilor, este o sursă deosebit de bună de proteine cu digestie lentă care îți va stimula metabolismul în timpul somnului și va preveni descompunerea musculară.

Un studiu recent a arătat că consumul a 30 de grame de cazeină cu 30 de minute inainte culcare duce la o sinteză mai mare de proteine musculare. Amestecați un pic seminte de in macinate în shake-ul dumneavoastra pentru a încetini și mai mult digestia proteinelor si pentru o digestie optima. Inul este deosebit de bogat în acizi grași omega-3 din plante și fibre dietetice, iar consumul de seminte de in poate îmbunătăți senzatia de sațietate, poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol, poate reduce riscul bolilor hepatice și poate ameliora simptomele depresiei.

În plus, 30 de grame de pudră de proteina de cazeină și o lingură de semințe de in conțin împreună 221 de calorii, 23 de gr. proteine, 3 gr.carbohidrați, 2 gr.grăsime si fibre.
La Protein House gasiti proteine din cazeina de la Optimum Nutrition 100%Gold Casein si Day&Night Casein de la Weider. 

3. Proteine din zer și unt de arahide
Suplimentarea cu proteine din zer oferă organismului dumneavoastră o gamă incredibilă de aminoacizi esențiali, îmbunătățind în același timp eliberarea de hormoni anabolici care stimulează creșterea musculară.

Multe studii au arătat că consumul de proteine din zer duce la creșterea forței și a creșterii în masă musculara de calitate, unul dintre principalele motive pentru aceste beneficii este cantitatea mare de leucină găsită în proteina din zer. În cazul în care nu știați, leucina este cel mai anabolic aminoacid cunoscut, ceea ce face ca acesta să fie exact nutrientul pe care corpul dumneavoastra trebuie să îl consume înainte de a obține câștiguri musculare optime.

Deoarece pulberea de proteine din zer are un gust suficient de bun, în mod obișnuit intr-o varietate de arome satisfăcătoare precum ciocolata, vanilia și căpșuni, toate fiind perfecte pentru un smoothie de noapte. Adăugați unt de arahide natural sau unt de migdale (dar nu exagerați). 
Un amestec de 30 de grame de proteine din zer și 2 linguri de unt de arahide ofera aproximativ 288 de calorii, 28 de grame de proteine, 12 grame de carbohidrați și 16 grame de grăsime.
Gasiti o gama variata de suplimente pe baza de zer la noi pe site.

4. Iaurtul grecesc și seminte de Chia
Iaurtul grecesc simplu este celebru în comunitatea fitness-ului ca un super-aliment pentru a furniza o mulțime de nutrienți esențiali, inclusiv o cantitate mai mare de proteine și cantități mai mici de sodiu și carbohidrați în comparație cu iaurtul obișnuit.

O singură porție de 300 g conține între 15 și 20 de grame de proteine, în timp ce o singură porție din soiul obișnuit oferă doar 9, în timp ce ofera o cantitate dublă de carbohidrați. Adauga la bolul cu iaurt grecesc simplu, câteva fructe de pădure și semințe de chia, acesta din urmă fiind destul de faimos pentru fibrele pe care le ofera, anti-oxidanți, proteine și acizi grași omega-3.

Combinația dintre o ceașcă de iaurt și o lingură de semințe de chia ofera 180 de calorii, 23 de grame de proteine, 14 grame de carbohidrați și 3 grame de grăsime.