Puteți să vă antrenați în continuare cu o răceală, dar numai dacă simptomele dumneavoastra sunt ușoare și reduceți intensitatea antrenamentelor.
Fiți foarte atenți dacă vă antrenați într-o sală și luați în considerare încercarea de a vă antrena acasă pentru a preveni infectarea celorlalti, dar acest lucru este unul elementar de bun simt.
Mersul pe jos, yoga și pilates sunt antrenamente acceptabile atunci când aveți simptome ușoare de răceală.
Acest articol a fost revizuit din punct de vedere medical de către Rod Oskouian, MD, la Institutul Suedez de Neuroștiințe.
Când nasul îți picură mai repede decât transpirația din pori, s-ar putea să te întrebi dacă exercițiul cu o răceală este o idee bună. În timp ce urmarea unei rutine regulate de fitness este benefică pentru sănătatea dumneavoastră generală, este important să vă ascultați corpul și să vă ajustați antrenamentele atunci când sunteți sub semnul racelii.
Pentru a vă face o idee mai bună despre ceea ce face corpul să lucreze cu o răceală, Insider a cerut trei experți să împărtășească recomandările lor privind efectuarea sau renunțarea la un antrenament.
Când e OK să te antrenezi cu o răceală
Fie că ar trebui să vă îndreptați în aer liber pentru a face un jogging rapid sau să vă întoarceți în pat pentru mai multă odihnă depinde de gravitatea simptomelor. În general, dacă aveți de-a face cu răceala obișnuită, veți avea simptome „deasupra gâtului”, cum ar fi strănut, congestie, durere în gât și oboseală.
Dacă răceala este ușoară, este de obicei OK să continuați să vă antrenați - asigurați-vă că vă modificați antrenamentele, astfel încât să consumati mai puțină energie în general.
De asemenea, dacă mergeți la sală pentru a vă antrena, fiți foarte atenți în jurul vostru, deoarece este posibil să fiți contagioși. Iată cum poți totuși să lucrezi pe tot corpul acasă.
Dacă simptomele de frig sunt mai severe, cum ar fi tuse, congestie toracică sau probleme de respirație, medicii vă sugerează să vă luați câteva zile libere de la exerciții. De asemenea, dacă aveți febră, frisoane și dureri corporale, pe lângă simptomele răcelii obișnuite, ați putea avea de-a face cu ceva mai grav, precum gripa. Dacă acesta este diagnosticul, odihna este cel mai buna solutie, așa că oprește-te la din antrenament până când febra ta dispare.
Ce se întâmplă cu corpul tău când te antrenezi cu o răceală
Când sunteți racit, sângele curge în cavitatea nazală pentru a combate infecția cauzată de frig, spune Todd Buckingham, fiziolog la exerciții la Mary Free Bed Sports Rehabilitation Performance Lab.
„Dar când faci mișcare, sângele curge departe de cavitatea nazală și către mușchii care lucrează, ceea ce aduce ușurare congestiei în timp ce lucrezi”, spune Buckingham pentru Insider. Acestea fiind spuse, această ameliorare este doar temporară și vă poate prelungi boala dacă vă antrenati prea mult.
Mai mult decât atât, senzația de epuizare vă poate afecta performanța, spune Janette Nesheiwat, medic de familie și de urgență. „Pentru majoritatea oamenilor, a avea o răceală înseamnă că sunteți obosit, cu energie scăzută și poate chiar cu respirație.”
Când se întâmplă acest lucru, există șanse mari să vedeți o scădere a numărului de repetări pe care le puteti executa sau observați că vă deplasați într-un ritm mai lent atunci când alergați, mergeți cu bicicleta sau înotați. Dacă prinzi simptomele de răceală devreme, există modalități de a reduce severitatea și durata bolii tale.
Anumite antrenamente sunt mai bune decât altele
O regulă bună este că, dacă aveți de gând să vă antrenați când sunteți bolnav, mențineți intensitatea scăzută. Mai ales că nu vrei să transpiri mult și să te deshidratezi.
„Exercitiile prea grele când sunteți bolnav poate face mai dificilă lupta împotriva infecției”, spune Kenton Fibel, medic de familie specializat în medicina sportivă la Institutul Cedars-Sinai Kerlan-Jobe. Acest lucru vă poate prelungi boala, rezultând în mai multe zile departe de rutina dvs. de fitness.
Aici, experții cântăresc cele mai bune și mai proaste antrenamente de făcut atunci când aveți o răceală.
Activități cu lumina verde
Antrenamentele cu impact scăzut nu vă cresc ritmul cardiac prea mult sau nu vă provoacă oboseală excesivă, ceea ce le face cel mai sigur pariu când aveți o răceală.
- Mersul pe jos
- Yoga
- Pilates
Activități cu lumina galbenă 
Activitățile vă vor crește ritmul cardiac mai mult decât activitățile cu lumină verde, astfel încât vă pot obosi mai repede. Efectuați aceste activități numai dacă fac parte din rutina obișnuită de fitness și nu vă înrăutățesc simptomele în timp ce le faceți.
- Jogging
- Ridicarea greutăților ușoare
- Înot (deși respirația poate fi dificilă atunci când este prea intens efortul)
- Ciclism într-un ritm scăzut până la moderat
Activități cu lumina roșie
Indiferent de nivelul dvs. de pregatire fizica evitați aceste activități, deoarece acestea sunt antrenamente de mare intensitate și ar putea suprasolicita corpul dvs. deja epuizat.
- Sprint
- Antrenament de rezistenta
- Antrenament de forță
- Ciclism de mare intensitate
- Exerciții fizice pe timp rece, în special la temperaturi sub îngheț
- Antrenamente de intensitate intensă (HIIT)
Dacă aveți întrebări sau nelămuriri, discutați cu un medic înainte de a vă antrena.