Micul dejun este numit, pe buna dreptate, cea mai importanta masa a zilei. Organismul dupa 6-8 ore de somn are nevoie de nutrienti care se asimileaza rapid si ofera energie pe parcursul zilei pentru a functiona in mod corect si pentru a se mentine in forma, iar privarea acestuia de hrana la inceputul zilei inseamna inducerea unor disfunctionalitati la nivel organic.

Sanatatea si silueta au nevoie de un mic dejun echilibrat si nutritiv. Senzatia de foame care apare la jumatatea zilei, in lipsa mesei de dimineata, conduce intotdeauna la excese alimentare si la ingrasare. Kilogramele in plus si alti factori implicati in privarea organismului de micul dejun aduc prejudicii importante starii de sanatate in general.

Oamenii de stiinta au descoperit, in cadrul cercetarilor efectuate de-a lungul timpului, ca renuntarea la micul dejun este asociata cu numeroase riscuri pentru sanatate, de la hipertensiunea arteriala, pana la obezitate si nivel ridicat de colesterol in sange.Unul dintre acesti factori nocivi ar fi stresul suferit de organism in perioada in care este privat de hrana, tocmai la inceputul zilei, cand are cea mai mare nevoie de energie pentru a functiona.

Acest stres resimtit de corp intrerupe desfasurarea fireasca a procesului metabolic, in moduri care pot pune realmente viata in pericol pe termen lung.Atunci cand organismul nu primeste hrana, dupa o noapte intreaga de privare alimentara, el incepe sa dezvolte rezistenta la insulina, hipercolesterolemie si probleme cu tensiunea arteriala.

Un mic dejun echilibrat combina carbohidratii de calitate cu fibre si proteine. In acest fel, nutrientii se transforma aproape integral in energie (si nu in depozite de grasime), senzatia de satietate persista de-a lungul zilei, iar sistemul digestiv functioneaza excelent.

Din lista celor mai bune alimente pentru micul dejun fac parte- fulgii de ovaz contin beta-glucan, acizi grasi omega-3, acid folic, fibre si potasiu- iaurtul grecesc furnizeaza din plin calciu, proteine si probiotice-smoothie din fructe proaspete- oua fierte sau omleta cu legume si fulgi de ovaz- grapefruitul sau portocala furnizeaza vitamina C, fibre, antioxidanti si substante care ajuta la arderea grasimilor- semintele de in presarate peste salate, cereale sau piureuri din fructe, furnizeaza grasimi esentiale omega-3, fibre si lignan, un antioxidant care protejeaza impotriva cancerului de san.- afinele antioxidantii din afine au efecte benefice asupra functiilor creierului, tensiunii arteriale si metabolismulu- pepenele galben o sura bogata de vitaminele A si C, beta caroten si alti nutrienti benefici pielii si sanatatii in general

  sursa sfatulmedicului.ro-