Adaugarea de masa musculara si cresterea nu este doar o idee,ci mai mult o imagine mentala pe care trebuie sa o adoptati si de la care nu trebuie sa va opreasca nimeni.Trebuie sa vreti asta mai mult decat orice altceva si sa fiti dispusi sa faceti sacrificii,si va trebui sa le faceti pentru a va indeplini obiectivele.

Urmariti-va obiectivele cu pasiune realizand ca unele obstacole va vor incetini progresul dar in cele din urma nimic nu va va mai sta in cale.Angajarea cu tot sufletul inseamna jumatate din batalie castigata,acum veti incepe sa faceti pasi ganditi pentru a va asigura succesul.Mai intai evaluati starea antrenamentului curent.

Acest lucru poate fi dificil daca nu aveti experinta,dar puteti urmari mai multe lucruri care alcatuiesc un program serios pentru masa.Acestea sunt:

1)Puneti accent pe miscari compuse.Uitati de asa zisele miscari de izolare,care ajuta mai putin la construirea masei musculare decat exercitiile compuse.La fiecare antrenament asigurati-va ca exercitiile ca impinsul din culcat,indreptarile,genuflexiunile,impinsul cu bara de la piept pentru umeri si ramat din aplecat formeaza structura antrenamentului vostru.

2)Folositi un numar de repetari adecvat pentru construirea masei musculare.Stiinta ne spune sa ne antrenam in zona 6-10 repetari.Daca puteti face mai mult de 10 repetari,mai adaugati greutate la urmatorul set.

3)Depasiti-va limitele.A lucra cu aceeasi greutate cate 10 repetari la fiecare set nu necesita un efort prea mare.Adaugati inca 2.5-5 kg pe bara si incercati sa faceti 10 repetari.Nu numai ca lucrati in zona 6-10 repetari dar trebuie sa experimentati o epuizare semnificativa a muschilor la sfarsitul antrenamentelor.Daca nu, mai adaugati greutate.

4)Luati pauze mai mari intre seturile grele,mai ales la miscarile compuse.In mod normal culturistii iau pauze de 60-90 secunde intre seturi,dar la seturile grele se pot lua pauze de 3-4 minute.

5)Nu exagerati.In timp ce entuziasmul va poate ajuta sa mergeti in continuare,prea mult va poate lua rapid castigurile obtinute cu greu.Noi numim acest lucru supraantrenament.Cele mai frecvente greseli sunt:prea multe exercitii,prea multe seturi,prea multe repetarari,prea multe tehnici avansate de antrenament la o sesiune,zile insuficiente pentru odihna,prea mult antrenament cardio.Fiti atenti la aceste capcane ale culturismului.

6)Fiti atenti la factorii din afara salii care va afecteaza progresele in culturism.Daca ingerati prea multe calorii sau proteine,daca nu va odihniti indeajuns sau suferiti de stres excesiv,fumati,consumati frecvent alcool,va limitati potentialul.

Toate aceste lucruri afecteaza procesul de crestere musculara,care are loc in zilele de dupa antrenament.Hraniti-va corpul corespunzator,folositi suplimentele nutritive inteligent si odihniti-va astfel incat organismul vostru sa poata creste optim in masa musculara.

Un articol Flex Magazine