Sportul trebuie să fie una dintre activitățile preferate pentru timp liber ale fiecăruia dintre noi, în special a copiilor. Pe lângă faptul că este o activitate distractivă, sportul (indiferent de ce sport vorbim) are numeroase beneficii asupra sănătății, contribuind la bunăstarea fizică și mentală generală. În concluzie, sportul trebuie să facă parte din viața tuturor oamenilor, indiferent de vârstă.

Dacă te întrebi la ce îl ajută sportul pe copilul tău, îți prezentăm câteva beneficii generale de care micuțul tău se poate bucura practicând un sport.

Beneficiile sportului pentru copii:  

  • Îmbunătățeste competențele matematice;
  • Dezvoltă spiritul de echipă; 
  • Dezvoltă capacitățile de conducere;  
  • Dezvoltă spiritul competitiv;
  • Dezvoltă o siluetă armonioasă;
  • Ajută la câștigarea încrederii în sine;  
  • Ocupă timpul liber al copilui, distrăgându-i atenția de la alte activități.  

Spre exemplu, putem alege cursurile de înot pentru copii. Pentru că vara se apropie, ce sport poate fi mai bun pentru copii decât înotul? Copilul tău poate practica înotul încă de la o vârstă foarte fragedă, iar unul dintre marile avantaje ale acestui sport este acela că se poate practica indiferent de anotimp. Acest lucru este posibil datorită numeroaselor săli și bazine de înot acoperite, care funcționează în toate anotimpurile. În plus, niciun copil nu va refuza vreodată o "bălăceală" în apă.

Pentru că acest sport nu are vârstă, poți alege un abonament pentru toata familia. Înotul nu face bine doar copiilor ci și părinților, ajutând la relaxare și eliminarea rapidă a celulitei. Profită de zilele rămase până la concediu și mergi la bazinul sau la ștrandul din orașul tău. 

Caută un instructor, discută cu el, și poți stabili deja primele cursuri de înot. Un alt atu al înotului este acela că micuțul tău se va bucura de o circulație foarte bună și de plămâni foarte bine dezvoltați. În plus, tu vei fi liniștit atunci când copiii vor merge la mare cu prietenii.

Ce trebuie să știi despre înot?

  • Nu trebuie să practici acest sport imediat după ce ai mâncat.
  • Mergi la înot fie dimineața, înainte de micul dejun, fie seara, după o gustare ușoară.
  • Înainte de a intra în bazin sau în apă, fă o încălzire ușoară pentru a împiedica apariția febrei musculare.
  • Dacă te-ai hotărât să-ți duci copilul la înot, înainte de a plăti un abonament întreg, fă o vizită bazinului respectiv. Trebuie să te asiguri că vei beneficia de cele mai bune condiții.
  • Întreabă-ți copilul dacă i-ar plăcea să meargă la înot.

Dacă vei merge de cel puțin 2 ori pe săptămâna la bazin, vei observa cum corpul tău va căpăta o siluetă mai suplă și o formă mai armonioasă. Înotul lucrează rapid mușchii fesieri, pectoralii, dorsalii, umerii, copsele și gambele. De asemenea, înotul te va ajuta să înlături depresia și să te bucuri de o stare de bine generală.