De cate ori auziti zilnic ca este sanatos sa consumati fructe si legume?  

Sfatul este corect. Rareori vine insa si cu explicatii. In primul rand, alimentele vii accelereaza tranzitul intestinal si ofera protectie cardio-vasculara. Mergem, insa, la nivel de celula.

Pe care ne-o imaginam ca o mica centrala ce produce energie."In interiorul ei au loc, in fiecare moment, niste arderi, dar din cand in cand aceasta centrala are mici scurgeri radioactive, substante denumite radicali liberi", a spus doctorul Ion Daniel.

Radicalii liberi sunt substante instabile, care pot duce la mutatii genetice periculoase."Toata lumea se inspaimanta de organismele modificate genetic, dar noi suferim modificari si mutatii genetice fiecare clipa.

Singure substante care pot sa contrabalanseze acesti radicali liberi sunt furnizate de alimente de orgine vegetala", mai spune specialistul.

Antioxidantii din legume si fructe se opun radicalilor liberi periculosi si generati chiar de organismul uman. Ca sa contina acesti antioxidanti, insa, vegetalele nu trebuie preparate termic. Substantele benefice din cruditati mai au un avantaj."Ele sunt procesate in organism si, in momentul in care intra in procesele metabolice, o parte se foloseste si o parte se elimina.

Prin eliminare, multe dintre acest substante reziduale agata alte rezidiuuri", explica doctorul Cristina Balanescu."Atentionez asupra acestei noi tendinte de a apela la cutiuta cu pastile si de a neglija cosul de legume si fructe din bucatarie.

Deja exista in fiecare bucatarie un sertar plin cu pastile, dar nu exista intotdeuna un cos plin cu legume si fructe proaspete", a spus Ion Daniel.

Recomandarea completa si corecta este sa consumati cel putin cinci portii de legume si fructe crude zilnic. Portie inseamna un mar sau un ardei mare. Sau o ceasca plina cu frunze, de orice fel.

Un articol csid