Exercitiile cardio,dupa cum le spune si denumirea sunt benefice pentru sistemul cardiovascular,maresc ritmul cardiac,creste fluxul sangvin,stimuland astfel si arderea grasimilor. Suntem constienti de beneficiile aduse in urma practicarii unui sport in regim de rezistenta - cardio pentru sanatatea noastra,dar cu toate acestea marea majoritate a persoanelor care merg la sala neglijeaza exercitiile cardio si uneori sarim chiar si peste incalzire.


Exercitiile cardio sunt benefice pentru toata lumea nu doar pentru persoanele care doresc sa slabeasca, au un efect benefic asupra starii de sanatate,stare fizica buna,dezvolta optimismul si starea de bine.

Au de asemenea un rol foarte important asupra psihicului,oxigenand creierul,aducand o stare de relaxare,de liniste si incredere in fortele proprii.


Pentru a obtine maximul de la exrcitiile cardio trebuie sa tinem cont de cei 3 factori importanti;
-frecventa antrenamentelor
-durata antrenamentelor
-intensitatea antrenamentelor


Cat de des ar trebui sa fac exercitii cardio? Raspunsul specialistilor este ca exercitiile cardiovasculare ar trebui facute de 5 ori pe saptamna,alternand intensitatea de la o zi la alta,iar zilele de pauza sa nu fie una dupa alta.


Durata antrenamentului ar trebui sa fie intre 20-40 de minute in functie de pregatirea fiecaruia si de obiectivele acestora.
Statisticile spun ca dupa 15 minute de exercitii cardio organismul incepe sa arda din grasime.

Abia dupa ce executi exercitiile corect putem vorbi de intensitaste si cresterea acesteia cu 10% pe saptamna.Dupa ce ai ajuns la o intensitate maxima cu exercitii executate corect, se poate trece la tehnici mai avansate folosite si de catre atleti,alergare in panta,antrenamentul pe intervale (combină intervale de intensitate joasă şi ridicată într-o singură şedinţă de antrenament),etc


Efectul pozitiv al exercitiilor cardio este legat de intensitatea acestora.Poti afla daca ai o intensitate buna in functie de puls,in mod normal la persoanele sanatoase pulsul este 60-100 batai pe minut.

Exista un puls maxim care este si punctul de reper al intensitatii unui antrenament si se calculeaza in functie de varsta,sex,greutate.Aceste date pot fi stabilite doar de catre persoanele abilitate,respectiv medicul dumneavoastra sau un medic sportiv.


Intensitatea maxima la care se pot executa exercitii cardio este atunci cand pulsul atinge valoarea de 60-70% din valoarea pulsului maxim.


Exista o formula de calcul,dar acearta formula are doar un caracter orientativ.220 - varsta,de exemplu daca ai 20 de ani se calculeaza 220-20= 200 batai pe minut.Intensitatea maxima a exercitiilor cardio ar trebui sa fie de 200 din valoarea maxima a pulsului.


Daca doresti sa lucrezi la o intensitate de 70% atunci scazi 200-70 si ajungem la valoarea de 130 batai pe minut,acesta ar fi pulsul pentru a lucra la intensitatea dorita.


Acestea sunt doar niste simulari cu un caracter informativ,daca aveti probleme medicale stabiliti impreuna cu medicul dumneavostra ce exercitii aveti voie sa executati si la ce intensitate.


sursa;Medicina Sportiva;Gymsport.ro,