Semințele de in sunt extrem de bogate în vitamine, minerale, magneziu și mangan, fibre,antioxidanți,acizi grasi omega 3, importanți în combaterea inflamațiilor.Inul se numără printre plantele cunoscute şi folosite încă din cele mai vechi timpuri: egiptenii îl apreciau atât pentru fibra sa din care se obţineau ţesăturile, cât şi pentru virtuţile nutriţionale şi proprietăţile medicinale.Seminţele de in constituie o sursă importantă de acid alfalinoleic, o substanţă din familia binecunoscuţilor acizi graşi Omega 3, esenţială pentru organism, deoarece protejează membrana celulară.

De asemenea, seminţele de in au un conţinut bogat în fibre solubile, cu efecte benefice pentru combaterea constipaţiei.Studiile recente arată că un consum frecvent de seminţe de in (aproximativ 50 g pe zi) poate contribui la reducerea gradului de colesterol în cazul persoanelor care suferă de hipercolesterolemie.Consumul de seminţe de in asigură protecţia cardiovasculară, previne incidenţa osteoporozei şi atenuează simptomele menopauzei.

La nivel digestiv, seminţele de in ajută la prevenirea şi chiar la eliminarea calculilor biliari.Seminţele de in au efecte benefice şi asupra sistemului nervos, contribuind la combaterea oboselii.

Beneficiile seminţelor de in:
- scad colesterolul si nivelul zahărului din sange
- previn bolile cardiovasculare
- stimuleaza digestia
- combat constipatia
- întârzie îmbătrânirea oaselor și a pielii
- ajută la menținerea greutăți
- cresc imunitatea organismului
- luptă împotriva cancerului
- combat migrenele și durerile menstruale
- îţi dau energie şi reduc stresul
- îmbunătăţesc somnul
- înlătură acneea.