Magneziul participă, în calitate de cofactor, la peste 300 de reacţii enzimatice cunoscute, incluse în spectrul activităţii metabolice. Producerea energiei, metabolismul glucozei, oxidarea acizilor graşi şi activarea aminoacizilor, toate au nevoie de magneziu.

Magneziul participă la biosinteza proteinelor (formarea proteinelor organismului), dar şi la transmiterea informaţiei genetice.Concomitent, magneziul participă la transmiterea semnalelor nervoase, sporeşte adaptarea la frig, serveşte drept parte componentă a oaselor şi a smalţului dentar şi, de asemenea, participă la vasodilatare.

Stresul zilnic şi alimentaţia nesănătoasă nu mai reprezintă ceva ieşit din comun pentru cei mai mulţi dintre noi care ajung să se confrunte cu diverse boli cauzate de carenţele nutriţionale. Ştiaţi însă că un simplu supliment alimentar ne poate schimba aproape total viaţa, asigurându-ne necesarul de energie şi un sistem imunitar mai puternic?

Carenţa de magneziu este asociată cu un număr mare de afecţiuni cronice, iar când este neglijată se poate ajunge la complicaţii serioase care pot pune viaţa în pericol. Iată de ce este important să consumăm zilnic alimente bogate în magneziu sau, în cazul în care acest lucru este imposibil, să ne asigurăm necesarul prin intermediul suplimentelor.

Iată 5 moduri prin care magneziumul ne poate îmbunătăţi sănătatea:
1. Magneziul participă la procesul de digestie.
2. Magneziul este al patrulea în clasamentul celor mai importante minerale din organismul uman.
3. Magneziul asigură sănătatea inimii.
4. Nu doar calciul, dar şi magneziul participă la buna funcţionare a sistemului osos.
5. Datorită capacităţii de detoxifiere, magneziul este considerat un adevărat purificator pentru organism.

Alimente bogate in magneziu;Semințele de dovleac.Semințele de dovleac sunt foarte bune pentru sănătate. Acestea conțin o mare cantitate de magneziu, dar sunt de asemenea o sursă bună de fosfor, fier, zinc și potasiu și conțin totodată vitamine din grupa B și vitamina K. Semințele de dovleac sunt foarte recomandate în dietă pentru a avea un somn odihnitor și pentru prevenirea formării calculilor renali și a osteoporozei.Cacao.

Deși cacao este un aliment care se consumă mult în prezent, preparatele pe bază de cacao conțin de obicei cantități ridicate de zahăr. Totuși, se poate găsi cacao pură în comerț și pe care ulterior o poți îndulci cu o variantă mai bună decât zahărul alb rafinat (precum mierea, zahărul brun sau zahărul din flori de cocos).

Poți prepara de asemenea cu apă și lapte (pentru variantă mai sănătoasă poți alege laptele de migdale, de orez sau de soia). Acest preparat va avea o mare cantitate de magneziu și de alte minerale precum fosfor, fier, zinc și potasiu, dar și antioxidanți și fibre.Cacao ajută de asemenea la îmbunătățirea funcției cerebrale, a funcției cardiovasculare, a metabolismului glucozei și ajută la combaterea sindromului premenstrual.

Nucile de Brazilia.Sunt bogate în magneziu însă, au de asemenea și o mare cantitate de seleniu (100 de grame oferă 2739% din necesarul zilnic recomandat). Nucile de Brazilia sunt bogate și în fosfor, cupru, mangan, zinc, potasiu, vitaminele E și K și acizi grași.

Sunt utile în prevenirea cancerului de sân, de colon, de prostată, a cancerului rectal și pulmonar.Semințele de susan.Aceste semințe micuțe sunt foarte nutritive și bune pentru sănătate. Se pot adăuga la salate sau alte mâncăruri, sunt bogate în magneziu, cupru, mangan, calciu, fier, zinc și fosfor, precum și în vitamina B6, acid folic și vitamina B3.

Ajută la reglarea nivelului de glucoză din sânge, îmbunătățesc funcția cognitivă, întăresc oasele și dinții și protejează rinichii.Migdalele.Pentru a asimila toți nutrienții conținuți de migdale, este cel mai recomandat să le înmuiați câteva ore în apă.

Migdalele sunt o sursă foarte bună de magneziu, fosfor, cupru, calciu, fier, potasiu, zinc, vitamina E și riboflavină (vitamina B2).Pe lângă alimentele menționate mai sus, sunt de asemenea bogate în magneziu și următoarele alimente: nucile caju, semințele de pin, arahidele, nucile, legumele, avocado, bananele, curmalele, caisele, smochinele și stafidele.