Care sunt beneficiile unei diete sărace în carbohidraţi si cum se transformă carbohidraţii în depozite de grăsimi în corp?

Carbohidraţii acţionează asupra grăsimii din corp în două moduri: prin transformarea directă în ţesut adipos şi prin insulină.În primul caz este vorba despre procesul de lipogeneză de novo, prin care glucoza este transformată în lipide stocate ca grăsime corporală.

De regulă, acest proces este ineficient, ceea ce face să fie mai puţin probabilă varianta stocării carbohidraţilor ca grăsime corporală în cantităţi mari.În cel de-al doilea caz, carbohidraţii stimulează producţia de insulină, un hormon care intermediază metabolismul glucozei. Cercetătorii spun că ne putem gândi la insulină ca la un comutator care mută corpul din modul de „ardere a grăsimilor” în modul de „ardere a carbohidraţilor”.

Această schimbare permite corpului să ardă carbohidraţi şi glicogen într-un ritm mai alert, însă reduce abilitatea acestuia de a pierde grăsime. Per total, corpul arde acelaşi număr de calorii, însă ce se schimbă este sursa acestor calorii.Când insulina este stimulată în prezenţa grăsimii din dietă, această grăsime este stocată în corp şi nu este arsă, deoarece corpul foloseşte glucoza din glicogen.Este important de înţeles că nivelul insulinei variază şi că afectează arderea grăsimilor proporţional.

De asemenea, nivelul nu este niciodată la 0% (arde doar grăsimi) sau 100% (arde doar carbohidraţi), corpul folosind întotdeauna atât grăsimi, cât şi carbohidraţi pentru energie. Nivelul va varia în funcţie de dietă şi de activitatea fizică.

Care sunt beneficiile unei diete sărace în carbohidraţi?Studiile arată că doar cantitatea totală de calorii consumate contează când scopul este scăderea în greutate.Totuşi, o dietă săracă în carbohidraţi prezintă multe beneficii.

Cercetările au arătat că persoanele care urmează o astfel de dietă au următoarele avantaje faţă de cele care au o dietă bogată în carbohidraţi:

● un nivel mai bun al glucozei şi al insulinei in corp

● un nivel mai bun al colesterolului

● un nivel mai bun al trigliceridelor

● menţinerea masei musculare în timpul slăbirii 

sursa descopera.ro