Tonul reprezinta o importanta sursa de Omega-3 acizi grasi EPA (acidul eicosapentaenoic) si DHA (acidul docosahexanoic). Acesti acizi grasi omega-3 s-au dovedit a fi benefici sistemului cardiovascular, protejeaza plamanii (impotriva astmului), creierul (de protectie impotriva bolii Alzheimer si declinul cognitiv) si articulatiile (de protectie impotriva artritei).  

Valori nutritionale pentru 100 de grame de conserva de ton.  
Calorii: 99 Kcal.  
Grasimi: 0.7 g.  
Carbohidrati: 0 g.  
Proteine: 21.7 g.   
Fibre: 0 g. 
Indice glicemic: Scazut.  


Studiile au aratat ca Omega-3 acizi grasi are proprietati anti-cancer. In plus, tonul contine seleniu, o componenta a unei enzime detoxifiante puternice in corpurile noastre numita glutationa peroxidaza. Pentru a incheia lista, tonul este, de asemenea, o sursa buna de vitamine B si o sursa importanta de acid folic. 


Cum pastram alimentul
Este recomandat sa nu cumperi ton proaspat deoarece in contact cu aerul,ii va fi afectata culoarea, aroma dar si proprietatile nutritive. Daca vreti totusi sa pastrati tonul proaspat in frigider, cel mai bine este sa il asezati pe un pat de gheata, in partea cea mai rece. Cu toate acestea, varianta congelarii este cea mai buna alegere pe termen lung.


Conserva de ton poate fi in apa, ulei sau bulion. Daca aveti posibilitatea sa cheltuiti mai multi bani pe branduri premium, este bine de stiut ca acestea au carnea mai ferma, deoarece carnea este cruda cand este conservata si este fiarta o singura data. In cazul celor mai multe conserve de ton aceasta este fiarta de doua ori: o data pentru a iesi oasele cu usurinta si a doua oara cand carnea este bagata in cutii.


Modalitati de a include tonul in alimentatie
- faceti chiftelute din ton sau adaugati ton la retetele cu chiftelute

- utilizati bucati marunte de ton si orez pentru a face chiftelute japoneze

- tonul si ouale merg foarte bine impreuna

- asadar, adauga ton in compozitia omletei.


Un articol www.wikifood.ro