Majoritatea dintre noi tindem să uităm complet de nutriție imediat după ce avem un tonus muscular mai bun și începem să ne bucurăm de antrenamente. După primele săptămâni de alimentație sănătoasă, mare parte din oameni consideră că merită o recompensă pentru efortul depus la sala de sport. Astfel, ajung să facă alegeri alimentare neadecvate cum ar fi dulciurile, zahărul, făina albă, mâncărurile tip fast-food, care au calorii goale. În acest articol, echipa Protein House vă dezvăluie ce trebuie să mâncăm înainte, în timpul și imediat după antrenament.

Fie că ne place sau nu, în cele din urmă, suntem ceea ce mâncăm. Alimentele pe care le mâncăm reprezintă ceea ce separă succesul de eșec, și doar noi avem puterea de a face din alimentație cel mai bun aliat sau cel mai periculos dușman.

Un lucru este sigur: indiferent câte ore stai în sala de forță sau câte tricouri schimbi la un antrenament de cardio, sacrificiile făcute la antrenament prin ore de muncă sârguincioasă NU pot șterge caloriile pe care le obții din alimente nesănătoase.

Indiferent dacă ești începător sau avansat, o alimentație sănătoasă cu valoare nutritivă ridicată, îți aduce rezultate mai bune atât la antrenament, cât și din punct de vedere estetic.  Așadar, o modalitate foarte simplă de a vă optimiza câștigurile de masă musculară, este să faceți alegeri alimentare inteligente înainte, în timpul și imediat după antrenamentele la sala de sport.

Alimentația sănătoasă înainte de antrenament


Vrei să ai mai multă energie la antrenament și să-ți îmbunătățești rezistența?
Să vorbim atunci despre carbohidrați, alimentele de care ai nevoie pentru concentrare și energie la antrenament. Mușchii tăi îți vor mulțumi că ai consumat mai mulți carbohidrați simpli și complecși înainte de antrenament, cum ar fi:

Adăugând în alimentație surse de proteine slabe (carne albă, nuci și alte semințe), stimulezi creșterea musculară. Aceste proteine asigură o eliberare lentă a energiei, care va ajuta corpul să producă mai multa energie. În cele din urmă, pentru cele mai bune rezultate, trebuie să te menții bine hidratat în orice moment - bea multă apă toată ziua și asigură-te că ai la tine o sticlă mare de apă proaspătă în timpul antrenamentului.

Dacă principalul tău obiectiv este să slăbești, combină alimentația sănătoasă cu suplimente nutritive pentru arderea grăsimilor, pe bază de l-carnitină. Pentru creșterea masei musculare, pe lângă alimentele bogate în carbohidrați, alege un oxid nitric pre-antrenament.

Alimentația sănătoasă în timpul antrenamentului

Hidratare este esențială pentru performanța sportivă. Între seturi și exerciții, bea apă pentru a păstra suficiente lichide în corp. Încearcă să bei 700-1.000 ml de apă pe parcursul unui antrenament la sală.

De reținut că, în timpul exercițiilor fizice, corpul pierde multă apă prin transpirație, așa că asigură-te că te rehidratezi cât mai repede posibil. Dacă antrenamentele tale sunt deosebit de intense și lungi, poți consuma 1 banană sau o băutură pe bază de aminoacizi.

Alimentația sănătoasă după antrenament

Masa de după antrenament este cea mai importantă din zi. Imediat după antrenament, există o fereastră anabolică de 60 de minute în care organismul asimilează mult mai bine proteinele și carbohidrații. Asta pentru că mușchii suprasolicitați în timpul antrenamentului sunt epuizați de glicogenul muscular (responsabil de contracția musculară și aspectul de mușchi plin, pompat) iar corpul tinde să intre într-o stare catabolică, pierdută de mușchi.

Pentru a preveni apariția catabolismului și a accelera refacerea și creșterea masei musculare, reîncărcă-ți corpul prin consumarea de carbohidrați cu asimilare rapidă, cum ar fi:

  • orezul;

  • cartofii dulci;

  • legumele;

  • o cantitate adecvată de proteine din pește, pui, curcan, care se digeră rapid;

  • izolat proteic din zer;


Să ai o alimentație sănătoasă nu este foarte simplu, dar nici imposibil. Totul depinde de cum îți organizezi timpul și de prioritățile tale. Însă, sănătatea ar trebui să fie prioritatea numărul 1 a fiecăruia dintre noi.

Începe să mănânci sănătos chiar de astăzi și vei observa rapid schimbări majore în nivelul de rezistență, forță și sănătate. Mușchii se fac în bucătărie!

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește în continuare blogul Protein House  și website-ul nostru, unde găsești planuri de nutriție  detaliate în funcție de obiectiv.